Auto

Test Auto ZF: Citroen C1, restilizare pentru mediu urban

 Test Auto ZF: Citroen C1, restilizare pentru mediu urban

Citroen C1

Autor: Bogdan Alecu

07.08.2012, 12:08 530

Clasa mini este una dintre cele mai dinamice la nivel european, datorită cererii pentru automobile economice şi adaptate la traficul urban. Cu toate acestea, fiind de obicei a doua maşină în familie, cea de oraş trebuie să aibă un preţ cât mai mic pentru a justifica achiziţia. În acest context, Peugeot-Citroen s-a aliat cu Toyota pentru a produce trei modele pe o platformă identică - Peugeot 107, Citroen C1 şi Toyota Aygo. Ca şi în cazul lui 107 şi Aygo, anul acesta şi C1 a beneficiat de o actualizare. Avem un nou spoiler faţă, lumini de zi cu LED-uri şi o nouă grilă. În plus, C1 facelift a fost lansat cu noua culoare Boticelli Blue, preluată de la C3 şi DS3.

Odată luat loc la bord, putem spune fără probleme că cei trei constructori s-au inspirat puternic de la Dacia pentru a reduce costurile. Avem comenzi pentru geamuri "simple" - cel de la pasager poate fi deschis doar de pe uşa sa, nu şi de la şofer, nu avem computer de bord în versiunea testată, nici torpedou acoperit ( un mare minus deoarece în România nu trebuie lăsat nimic la vedere în maşină), comenzile pentru sistemul de aer condiţionat sunt cât se poate de simple şi desigur, geamurile portierelor spate care doar se pot "crăpa" şi nu deschide normal. Pe de altă parte am apreciat numeroasele spaţii de depozitare, sistemul audio cu intrare auxiliară şi confortul. Cu toate că discutăm despre o maşină mică şi de oraş, suspensia amortizează cu brio denivelările, semn că aici nu s-au făcut reduceri de costuri. În ceea ce priveşte ţinuta de drum, C1 nu se limitează doar la oraş, ci poate fi condus fără probleme şi pe autostradă sau drumuri naţionale cu viteze de peste 100 km/h. Aici spre exemplu îi putem reproşa o antifonare nu tocmai reuşită, însă nici nu putem spune că deranjează prea mult.

Motorul pe benzină de 1,0 litri în trei cilindri oferă un consum mediu în trafic urban cuprins între 6 şi 7 litri/100 km, şi de aproximativ 7 litri/100 km pe autostradă. Spunem aproximativ deoarece neavând un computer de bord, am calculat în funcţie de nivelul benzinei din rezervor.

În plus, motorul este cuplat la o cutie de viteze robotizată cu cinci trepte de nouă generaţie. Spre deosebire de versiunile mai vechi care aveau un timp de schimbare a treptelor inacceptabil de mare, care practic le făcea inutilizabile în modul automat, acum se poate merge fără probleme, cu toate că şi acum se simte o frânare a maşinii în momentul schimbării treptelor, dar "acceptabilă". În plus, pentru schimbarea treptelor se poate face şi de pe volan, cu ajutorul a două padele.

În ceea ce priveşte preţul de achiziţie, un C1 în cinci uşi porneşte de la 9.100 de euro, iar cu noua transmisie pilotată de la 10.660 de euro cu TVA. Pentru aer condiţionat trebuie să plătiţi în plus 900 de euro, acesta fiind parte a pachetului "cool" alături de radio-CD. În plus, se oferă şi posibilitatea unui sistem audio Connecting Box cu Bluetooth şi port USB cu suport pentru MP3.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO