Auto

Test Auto ZF: Citroen C-Elysee, replică la Logan II. GALERIE FOTO

Test Auto ZF: Citroen C-Elysee, replică la Logan II

Test Auto ZF: Citroen C-Elysee, replică la Logan II

Autor: Bogdan Alecu

12.07.2014, 20:20 1806

Timp de aproape opt ani, Logan nu a avut concurent, atât pe pieţele emergente, cât şi pe cele europene, dar la finalul anului 2012 grupul PSA Peugeot Citroen, condus acum de Carlos Tavares, fost număr 2 în Grupul Renault, a venit cu două alternative – Peugeot 301 şi Citroen C-Elysee. Acestea vin cu imaginea mărcii, designul rafinat, specific PSA şi desigur, nu sunt asamblate într-o ţară cu forţă de muncă ieftină cum este România, ci la uzina Vigo din Spania.

Şi au reuşit? Depinde de punctul de vedere din care este privit. C-Elysee vine cu design, habitaclu spaţios, motor diesel performant, tipic pentru PSA însă şi cu soluţii tipice „Dacia”. De asemenea, izolarea fonică nu este dintre cele mai reuşite.

La exterior se poate spune că nu se trădează caracterul low-cost al maşinii. Designul este tipic pentru Citroen, cu forme unduioase şi cu un caracter franţuzesc. Dar odată intrat în interior, încep să iasă la iveală soluţiile întâlnite şi la Logan. Materialele nu sunt de cea mai bună calitate, predomină plasticul tare, iar ergonomia este uşor influenţată de reducerea costurilor. Un minus îl reprezintă lipsa spaţiilor de depozitare pe consola centrală şi între scaune, singurele alternative fiind cotiera sau portierele. Cotiera este utilă la drum lung, însă în oraş incomodează la schimbatul treptelor. Amplasarea comenzilor pentru geamurile electrice s-a realizat la baza consolei centrale, adoptând o soluţie prezentă inclusiv pe BMW Seria 3 în anii 90, în timp ce comenzile geamurilor din spate pentru pasagerii de pe banchetă sunt amplasate în capătul consolei dintre scaune, exact precum la Logan. La plusuri trebuie menţionat faptul că scaunele sunt confortabile la drum lung, portbagajul este foarte încăpător, cu cei 506 litri disponibili şi desigur, sistemul de aer condiţionat. Cu toate că nu este climatizare automată, sistemul permite reglaj complet automat pentru temperatură şi ventilaţie, iar afişajul este digital.

Cea mai plăcută surpriză este însă dieselul de 1,6 litri HDi cuplat la o cutie de viteze cu cinci trepte ce dezvoltă 92 CP şi un cuplu motor de 230 Nm. Cu toate că are numai 92 CP, motorul oferă reprize foarte bune, lasând impresia că are cel puţin 120 CP. Pe de altă parte, se simte lipsa celei de-a şasea viteză. Motorul trebuie turat mai mult, iar a cincea intră numai la viteze de peste 80 km/h. Totodată, consumul mediu este de circa 5 litri/100 km, iar valori sub acest prag sunt uşor de obţinut, mai ales în extraurban.

Preţul unui C-Elysee Exclusive cu aer condiţionat, radio-CD cu MP3 şi port USB, ABS, ESP, volan şi schimbător îmbrăcate în piele şi ornamente cromate porneşte de la 12.260 de euro cu TVA, preţ cu numai 10 euro mai mare decât un Logan cu echipare similară. În plus, modelul testat avea jante din aliaj de 16 inchi şi senzori de parcare faţă-spate, scaune încălzite şi vopsea metalizată , ce ridică preţul la puţin peste 13.000 de euro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO