Auto

Test Auto ZF: 700 km cu Nissan Qashqai 1,6 dCi, SUV-ul de cursă lungă. Galerie FOTO

Test Auto ZF: 700 km cu Nissan Qashqai 1,6 dCi, SUV-ul de...

Autor: Bogdan Alecu

07.12.2012, 14:18 2184

SUV-urile, fie ele de clasă mică, compactă, medie sau mare, sunt proiectate în primul rând pentru confort, performanţă pe off-road sau macadam şi mai puţin pentru un consum redus. Desigur, constructorii depun eforturi în reducerea acestuia, însă forma SUV-ului, garda la sol mai mare, tracţiunea integrală şi chiar oglinzile de dimensiuni mai mari decât în cazul unul automobil „obişnuit” duc la creşterea consumului.

Cu toate acestea, noile tehnologii au reuşit de a apropia consumul unui Qashqai de cel al unui automobil compact. Echipat cu dieselul de 1,6 litri dCi care îl regăsim şi pe Renault Megane am reuşit să obţinem un consum mediu de sub 5,5 litri/100 km pe Valea Prahovei şi drumurile din Transilvania. Desigur, valorile oficiale indică un consum mediu de 5,1 litri/100 km şi extraurban de 4,6 litri/100 km, însă nici traficul din România nu este la fel precum cel din Vest.

Printre „elementele” care au dus la obţinerea acestui consum se numără sistemul start/stop dar şi sistemul de tracţiune integrală care permite comutarea între 4x2 (tracţiune faţă), 4x4 Lock (blochează diferenţialul central iar distribuţia se face 50/50 între cele două punţi şi 4x4 normal care distribuie puterea între cele două punţi în funcţie de aderenţă.

Având în vedere rezervorul de 65 de litri, autonomia maşinii poate ajunge fără pobleme la peste 1.200 de kilometri, adică un drum între Bucureşti şi Viena fără a intra în zona roşie a indicatorului de nivel al combustibilului.

Odată cu versiunea facelift, Qashqai revine în prim-plan şi noi opţiuni care îl mai apropie puţin de segmentul premium.
Noua motorizare lansată pe Qashqai este dieselul de origine Renault de 1,6 litri dCi şi 130 CP. şi nu, acesta nu înlocuieşte dieselul de 1,5 litri dCi şi 110 CP şi pe cel de 2,0 litri şi 150 CP. Mai mult, noul model dispune şi de un sistem start/stop care să îi permită să economisească şi mai mult combustibil.

Cea de-a doua noutate prezentată acum este sistemul Around View Monitor, care include patru camere video pentru a prezenta o imagine „de sus” a maşinii la manevrele de parcare.

Ce înseamnă trecerea de la motorul de 2,0 la cel de 1,6l? în primul rând o reducere de aproape 100 kg a greutăţii maşinii. în ceea ce priveşte performanţele dinamice, ambele versiuni accelerează de la 0 la 100 km/h în aproximativ 11 secunde.

Diferenţa semnificativă între cele două vine la capitolul consum – cu noua motorizare Qashqaiul cu tracţiune integrală consumă în medie 5,1 litri/100 km, în timp ce propulsorul de 2,0 litri urcă spre 7 litri/100 km.

În traficul urban am apreciat consumul care nu a trecut de pragul de 7,5 litri/100 km, dar şi sistemul start/stop. în plus, pentru a încuraja utilizarea acestuia, pe displayul computerului de bord afişează cât timp este motorul oprit cantiatea de dioxid de carbon care nu mai este emisă de motorul maşinii. Tot în oraş am descoperit şi cât este de util sistemul Around View Monitor, manevrele de parcare în spaţii restrânse fiind acum mult mai comode.

Odată scos din oraş, se văd şi mai mult avantajele dieselului de 1,6 litri. De la 7 litri, consumul scade la sub 6 litri/100 km. Mers constant, în modul de tracţiune 4x2 se poate ajunge şi la mai puţin de 5 litri/100 km, valoare mai mult decât decentă. în ceea ce priveşte dinamismul, noul motor oferă reprize mai mult decât decente, iar depăşirile nu sunt o problemă. Aici ajută mult şi timoneria precisă a cutiei de viteze cu şase trepte. Ceea ce am putea spune că influenţează întrâun mod negativ sportivitatea maşinii ar fi suspensia, care este setată mai mult pe confort şi implicit pe virajele abordate mai sportiv apare o tendinţă de subvirare.

În ceea ce priveşte achiziţia, un Nissan Qashqai 1,6 dCi 4x4 cu echipare Accenta, sistem Around View Monitor şi Nissan Conect costă 28.090 de euro cu TVA. Preţul de pornire pentru noua motorizare este de 22.790 de euro, dar numai cu tracţiune faţă. în ceea ce priveşte sistemul cu cele patru camere video acesta costă doar 400 de euro pe versiunea Accenta – dar, există şi o explicaţie pentru preţul redus al acesteia – sistemul de infotainment pe al cărui display sunt afişate imaginile fac parte din sistemul Connect Plus care costă 1.400 de euro. Aşadar, pentru a putea vedea maşina „de sus” clientul va trebui să scoată din buzunar 1.800 de euro.

În derulare Nissan mai oferă o finanţare din Nissan Finance pentru firme şi companii, cu o dobândă fixă de 6,5% ceea ce implică o rată lunară de 129 de euro pe lună cu TVA, cu 30% avans, 50% valoare reziduală şi pe o perioadă de 36 de luni, pentru un Qashqai cu un preţ de pornire de 16.593 de euro cu TVA.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Cele mai citite ştiri
AFACERI DE LA ZERO