Auto

Surpriza din sudul ţării: Care este al doilea oraş după Cluj care vrea transport public exclusiv cu autobuze electrice. Primăria Alexandria are în plan să cumpere 10 autobuze electrice şi implementează serviciu de bike sharing alături de o parcare de tip park&ride

Surpriza din sudul ţării: Care este al doilea oraş...

Autor: Bogdan Alecu

25.08.2018, 20:21 4648

Alexandria ar putea fi al doilea oraş din România după Cluj-Napoca care va pune la punct un sistem de transport în comun cu autobuze electrice şi primul cu un transport în comun format exclusiv din autobuze electrice. Valoarea totală a investiţiilor, ce vor fi realizate din fonduri europene, se va ridica la peste 17 mil. euro.

„În cadrul proiectului sunt prevăzute pe lângă achiziţia autobuzelor electrice şi amenajarea infrastructurii de transport – staţii de călători, autobază, depou aferent, staţii de încărcare şi parcare de tip park&ride, piste de biciclete, staţii de bike sharing şi reabilitarea traseelor pietonale. Sunt prevăzute a fi achiziţionate 10 autobuze electrice care vor intra în dotarea operatorului de transport local. În prezent în Alexandria operatorul de transport local face parte din ADI (Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară) de transport local care operează inclusiv pe teritoriul comunelor limitrofe. În perspectiva accesării fondurilor nerambursabile în vederea realizării investiţiilor privind transportul local de călători, acesta se va desfăşura doar pe traseele aferente municipiului Alexandria”, a spus Augustin Ioan, viceprimarul municipiului Alexandria.

Demararea procedurilor de achiziţie publică a mijloacelor de transport şi de amenajare a infrastructurii serviciului de transport local se va face după semnarea contractelor de finanţare. În acest moment primăria colectează sugestiile cetăţenilor cu domiciliul în Alexandria şi este în faza de elaborare a documentaţiilor tehnico-economice şi studii de fezabilitate.

„Valoarea prealocărilor pentru Alexandria, în vederea realizării investiţiilor privind transportul local de călători, transportul nemotorizat şi infrastructura aferentă - piste de biciclete – reabilitarea şi modernizarea zonelor pietonale, se ridică la 17,07 mil. euro – conform acordului de negociere privind alocările financiare pentru Axa Prioritară 4 a POR 2014-2020, ceea ce reprezintă fonduri europene nerambursabile şi reprezintă maxim 98% din valoarea eligibilă a proiectului la care se vor adăuga 2% cofinanţarea solicitandului cât şi valoarea cheltuielilor neeligibile aferente proiectului”, a spus viceprimarul municipiului Alexandria.

Potrivit statisticilor Institutului Naţional de Statistică, în Alexandria rata de şomaj este de 4,13%, oraşul având 24.160 de persoane angajate, din care 21.040 locuiesc în oraş şi 3.120 în localităţile învecinate. Spre comparaţie, în Teleorman este de circa 10%. în plus, cei mai mulţi salariaţi din Alexandria lucrează în industrie şi nu în agricultură cum s-ar crede.

Cele mai mari companii din Alexandria sunt Koyo – fostul Rulementul, producător de rulmenţi deţinut de japonezii de la Koyo, care în 2017 a avut afaceri de 336 mil. lei, în creştere de la 332 mil. lei în 2016 şi are aproape 1.500 de angajaţi. Compania a avut un profit net de aproape 16 mil. lei în 2017 şi unul de 36 mil. lei în 2016. Compania produce rulmenţi pentru industria auto, aerospaţială, maritimă, agro, turbine eoliene şi altele. De asemenea, in Alexandria se produc panouri de joasă şi medie tensiune la Electrotel

Electrotel din Alexandria, companie românească cu o istorie de 47 de ani şi care produce tablouri electrice de joa¬să şi medie tensiune, a ajuns să livreze la export peste 90% din producţia fabricii unde lucrează în prezent 550 de oameni.

Electrotel din Alexandria, com¬panie românească cu o istorie de 47 de ani care produce ta¬blouri electrice de joasă şi medie tensiune, a ajuns să livreze la export peste 90% din producţia fa¬bricii unde lu¬crează în prezent 550 de oameni.

Vasile Velciu, CEO şi acţionar majoritar al Electrotel declara în toamna anului trecut că firma pe care o conduce a ajuns la 550 de salariaţi, iar 90% din producţie merge la export în toată lumea, pe şase continente, din interiorul Cercului Polar, la Tropice, aplicaţii off-shore şi on-shore. Compania livrează echipamente pentru domenii precum energetic, petrol şi gaze, pentru uzine nucleare, hidro şi termocentrale, metalurgie, ciment, căi ferate, industrie navală. Electrotel lucrează cu jucători internaţionali precum Siemens, Schneider, Alstom, Lafarge sau OMV, dar şi cu cei locali precum Confind, Electrica, CFR sau Romelectro. Compania a avut anul trecut o cifră de afaceri de peste 64 mil. lei, faţă de 66 mil. lei în 2016, când creştea cu 14% faţă de anul anterior. Povestea Electrotel a început în urmă cu 47 de ani, iar după Revoluţie aceasta a fost deţinută timp de nouă ani de o companie germană, conform datelor ZF şi infor¬maţiilor furnizate de Vasile Velciu. în urmă cu 13 ani, antreprenorul a intrat în acţio¬nariatul companiei, iar în prezent deţine, alături de familia sa, peste 90% din acţiunile producătorului din Alexandria.

Tot în producţia industrială activează şi compania Fluorocarbon, ce produce mase plastice şi care reprezintă o divizie a unei companii britanice. Fluorocarbon a avut anul trecut o cifră de afaceri de aproape 10 mil. lei şi un profit net de 32.652 lei, cu 71 de angajaţi.

În industria textilă businessul Time International Trading fosta Filatură deţinut de britanicul  Cristopher Raymond Long. Compania a avut anul trecut afaceri de peste 121 mil. lei şi un profit net de peste 16 mil. lei cu 1.350 de angajaţi. Pe de altă parte, muncitorii din industria textilelor sunt plătiţi cu salariul minim pe economie, având un impact redus asupra consumului. Dar, companiile de textile reprezintă o bună sursă de angajaţi pentru companii producătoare de cablaje pentru industria auto.

Guvernul a anunţat că intenţionează să construiască în următorii ani Autostrada Sudului, care va lega Bucureştiul de Alexandria, Craiova, Drobeta Turnu Severin şi Logoj, ce va permite inclusiv oraşelor din partea de sud a ţării să aibă acces direct spre infrastructura vest-europeană. de asemenea, un drum rapid va permite inclusiv instalarea de furnizori pentru uzina Ford de la Craiova în zona de sud a ţării.

 
 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Cele mai citite ştiri
AFACERI DE LA ZERO