Auto

Şeful Porsche se aşteaptă ca preţul maşinilor să scadă

Şeful Porsche se aşteaptă ca preţul maşinilor să scadă

Autor: Bogdan Alecu

05.09.2010, 23:58 40

Pe fondul scăderii vânzărilor şi al datoriilor către bănci, înperioada următoare vor exista în piaţa auto tot mai multetranzacţii cu dealeri auto, este de părere Brent Valmar,vicepreşedintele Asociaţiei Producă­torilor şi Importatorilor deAutomobile (APIA) care deţine şi funcţia de director general alPorsche România.
Porsche este cel mai mare im­portator de pe piaţa locală care aajuns să ruleze numai 382 mil. euro în condiţiile în care înintrevalul 2007-2008 afacerile erau de aproximativ 1 mld. euro,potrivit datelor Ministerului de Finanţe.
"A fost şi va fi în continuare greu. Dealerii se vor mai închide înconti­nuare, iar alţii vor fi cumpăraţi şi înghiţiţi de concurenţă.Preţul mediu pe maşină vândută va fi tot mai mic, mai ales că mulţidintre producători au lansat mo­dele mai mici şi mai economice", adeclarat Brent Valmar într-un interviu acordat BUSINESSMagazin.
Chiar şi pe acest fond, şeful Porsche a subliniat că nu estimează ocontinuare a declinului şi în 2011, cu toate că "în niciun caz nune vom apropia prea curând de anul 2007".

Din ce în ce mai mulţi dealeri scoşi lavânzare

Anul acesta s-a înregistrat primul exit din piaţa auto locală, princare IPSO şi-a vândut cei doi dealeri Dacia-Renault din Otopeni şiPloieşti, acestea fiind achiziţionate de către grupul israelian NewKopel şi dealerul Renault-Nissan Serus. În plus, în piaţă există,potrivit companiilor, mai mulţi dealeri care vor să-şi vândăbusinessul, însă nu există clienţi pentru aceştia.
În ceea ce priveşte businessul Porsche România "accentul cade pelichiditate şi pe cota de piaţă", potrivit şefului companiei, carea subliniat că lupta pentru cotă a devenit dramatică în ultimii doiani pe fondul stocurilor mari de maşini de la dealeri.
În afara declinului vânzărilor de maşini de peste 70% în ultimiidoi ani, piaţa auto se confruntă cu o altă problemă -regionalizarea vânzărilor şi concentrarea lor în Capitală, oraşeledin provincie fiind astfel mai afectate de criză decâtBucureştiul.
"Cu 100.000 - 115.000 de maşini câte vor fi vândute în acest an neîntoarcem în 2003, numai că acum sunt mărci care ajung săînregistreze chiar şi 60% din vânzări în Bucureşti, iar ponedereaeste în creştere", a subliniat Valmar.
Potrivit statisticilor APIA, la nivelul primelor şapte luni aleacestui an Capitala reprezenta 40% din vânzările de autoturisme,faţă de 42% în aceeaşi perioadă a anului trecut.

Clienţii migrează către service-urileindependente

Pe lângă scăderea volumelor şi creşterea discounturilor, atâtmărcile de volum, cât şi cele premium se confruntă cu o migrare aclienţilor dinspre servi­ce-urile oficiale către cele independente,considerate a fi mai ieftine.
"Tranziţia" se realizează în spe­cial de cei cărora maşina le-aieşit din perioada de garanţie, iar mai nou de clienţi îndrumaţicătre astfel de service-uri de societăţile de asigurări.
"Este doar aparent mai ieftin deoarece în cazul multor service-uricare nu sunt autorizate de producător nu există transparenţă înprivinţa prove­nienţei pieselor de schimb, iar o piesă se calitateslabă înseamnă o daună şi mai mare ulterior, deoarece întregmeca­nismul funcţionează sub parametrii optimi", a subliniatVal­mar.
În plus, şeful Porsche subliniază faptul că termenul mediu în careun service încasează banii de la asi­gurător a ajuns la 60 de zile,dublu faţă de perioada din contract.
"Semnalul de alarmă" al vicepre­şedintelui APIA vine în contextulîn care anul trecut peste 10% din dealerii de pe piaţa locală auintrat în faliment, iar numărul acestora ar putea creşte încondiţiile în care mulţi au realizat investiţii în intervalul2007-2008 atunci când vânzările de maşini erau de trei ori mai maridecât acum.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Cele mai citite ştiri
AFACERI DE LA ZERO