Auto

Ruxandra Soare preia conducerea mărcii Seat în cadrul Porsche România

Ruxandra Soare preia conducerea mărcii Seat în cadrul...

Autor: Bogdan Alecu

23.01.2015, 16:32 385

Ruxandra Soare, 47 de ani, a fost promovată în funcţia de Brand Manager SEAT, în cadrul Porsche România, începând cu data de 15 ianuarie 2015. Ea îl înlocuieşte pe Bogdan Militaru, actualul Brand Manager Audi.

Ruxandra Soare a absolvit Facultatea de Eletrotehnica din cadrul Universităţii Politehnica Bucureşti, iar din 1993 a lucrat în cadrul Institutului de Cercetări şi Proiectare Ecoenerg. Din 1998 activează în cadrul Porsche România, mai întâi că Disponent al mărcii Volskwagen, apoi că Asistent Brand Manager SEAT(2001), pentru că din 2004 să devină Product Manager SEAT, poziţie pe care a deţinut-o până în noiembrie 2012. 

În perioada 2012-2014 a fost cooptată că Project Manager în Departamentul de Analiză, Planificare şi Prognoză în cadrul Porsche România, funcţie în care a activat până în ianuarie 2015, când a fost numită Brand Manager SEAT. 

Vânzările Seat, brandul latin din portofoliul grupului Volkswagen, pe piaţa locală au pierdut 78% din volum între anul 2008, când livrau pe piaţa locală aproape 4.000 de maşini şi anul trecut, când aceleaşi livrări s-au redus spre 850 de unităţi. Aceasta a fost cea mai abruptă scădere dintre cele patru branduri reprezentate de Porsche România, în condiţiile în care Audi a pierdut în acelaşi interval numai 40%, Volkwagen 63 de procente, în timp ce Skoda şi-a redus livrările cu 76%. Pe de altă parte, tot în 2013 Seat a urcat cu 31% la 850 de maşini odată cu lansarea noilor generaţii ale compactelor Leon şi Toledo în timp ce restul brandurilor din portofoliu încă scădeau. De asemenea, creşterea a continuat şi în acest an, cu  un avans de 51%, de asemenea cel mai ridicat dintre cele patru mărci. 

Cea mai recentă mutare în reţeaua Seat a fost închiderea centrului Porsche Aviaţiei în 2013 şi relocarea mărcilor Seat şi Skoda în cadrul Porsche Bucureşti Nord, de unde au plecat mărcile Audi şi Porsche în centrul Pipera 2 alături de Bentley şi Lamborghini.

Mutarea showroomului Seat în Porsche Nord marchează totodată şi intrarea mărcii iberice pe cea mai aglomerată arteră din punct de vedere al dealerilor auto. Pe B-dul Pipera mai sunt showroomuri Jaguar, Land Rover, Citroen, Honda, Toyota, Mercedes-Benz, iar recent s-a demarat şi construcţia unui nou centru Dacia Renault.

SUV-ul Seat, de care se vorbeşte încă din 2007 când a fost prezentat primul concept, este în grafic pentru a fi lansat peste doi ani pe segmentul cu cea mai dinamică ascensiune ce a început încă din 2005-2006. Până atunci, portofoliul gamei va fi completat de un crossover, Leon X-Perience, un model ce are la bază breakul ST, dar cu un pachet exterior special, gardă la sol ridicată şi tracţiune integrală.

 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Cele mai citite ştiri
AFACERI DE LA ZERO