Auto

Rodius, sapte locuri pentru companiile rent-a-car

06.07.2005, 19:23 16

Compania AutoItalia, importatorul marcii coreene SsangYong, si-a stabilit la 50 de unitati tinta de vanzari pentru modelul de auto-mobil functional Rodius, in acest an.

"L-am lansat destul de tarziu pe piata romaneasca si de aceea nu vom vinde mai mult. Anul viitor vom trece de 600 de unitati pentru toate modelele apartinand SsangYong", a declarat Herbert Stein, presedintele AutoItalia.

El a spus ca atat noul model Rodius MPV (Multi Purpose Vehicle - vehicul multifunctional), cat si modelul Caeron, care va fi lansat in luna octombrie a acestui an si care va inlocui vechiul Musso, vor contribui la cresterea vanzarilor marcii coreene in Romania.

Anul acesta, modelul Rexton, apartinand tot SsangYong, are un target de vanzari de 300 de unitati.

Prin modelul de automobil Rodius, care ofera nu mai putin de sapte locuri, SsangYong Motor s-a gandit, potrivit inginerilor sai, la o reinventare a MPV-ul adaugand, spun acestia, mai multa putere, mai mult spatiu, mai multa siguranta si nu in ultimul rand elemente de confort.

"E o masina greu de definit, pentru ca are prerogativele unui sedan de lux, fiind in acelasi timp dificil sa o cataloghezi limuzina, cu toate ca exista factori care conduc in aceasta zona", spune Herbert Stein. El completeaza ca modelul este recomandat pentru firmele de rent-a-car, pentru hoteluri de lux, dar si pentru calatorii de afaceri sau familiale. Designul Rodiusului ii apartine lui Ken Greenley, seful catedrei de design auto de la Royal College of Art din Londra. Adica un britanic care deseneaza masini coreene.

In loc sa adopte forma obisnuita a unui MPV, Rodius aduce elemente emotionale, care il plaseaza in centrul atentiei, mai ales ca privit din lateral are valentele unui iaht de lux.

Linia stilistica, de la faruri, trecand de capota, pana la blocurile optice spate, este desenata, potrivit lui Greenley, pentru a reflecta o atitudine dinamica, unitara si moderna.

Rodius este echipat cu un motor Xdi 270 de 2,7 litri si 165 de cai-putere, din a treia generatie Common Rail (punte comuna) cu injectie directa, care este deja cunoscut de pe modelul de teren Rexton. Nu lipsesc transmisia automata T-Tronic in cinci trepte si sistemul de suspensii fata si spate care contribuie la asigurarea unei stabilitatii in functie de teren. Lista sistemelor de siguranta include programul electronic de stabilitate (ESP), care poate detecta cand soferul este pe cale sa piarda controlul masinii si atunci poate activa alte sisteme precum distributia electronica a fortei de franare (EBD), sistemul ABS (impotriva blocarii rotilor la franare) sau asistenta la franare (BAS) pentru a recastiga controlul si a pune vehiculul pe traiectoria corecta de rulare.

Spatiul interior este plin de insertii metalice, gadget-uri sau chiar suporturi metalice pentru CD-uri. Elementele de bord sunt dispuse ergonomic, randurile 2 si 3 de banchete fiind echipate cu sine de culisare pentru o utilizare mai usoara a spatiului interior.

Chiar daca pe piata locala test-drive-ul a fost insotit de o temperatura ridicata, ca de vara, SsangYong Rodius a fost in prealabil testat, ca orice masina care se respecta, si in conditii extreme. Astfel, inainte de veni pe piata romaneasca Rodius a trecut de la caldura la frig extrem, in cateva regiuni din Orientul Mijlociu si in zonele caniculare din Noua Zeelanda, unde temperaturile depasesc 50 grade Celsius, dar si in Suedia si China, unde temperatura coboara uneori sub -40 grade Celsius. Masina a trecut peste 70 de teste de coliziune si a indeplinit standardele de siguranta, care se aplica in America de Nord, zona in care se si comercializeaza deja.

Prin noul model Rodius, constructorul coreean incearca sa isi faca un loc cat mai important intr-o categorie tot mai importanta a pietei auto pentru care se mai lupta producatori precum Renault (cu modelul Grand Espace), Mercedes (cu Viano), Peugeot (cu modelul 807) sau Toyota.

Grupul AutoItalia, care importa pe piata locala, alaturi de SsangYong, si marcile de automobile italiene Fiat, Alfa Romeo, Maserati si Lancia, estimeaza pentru acest an vanzari de peste 5.000 de unitati, in crestere cu peste 20% fata de cele 4.150 de masini de anul trecut.

Anul trecut valoarea masinilor vandute a fost de 60 de milioane de euro. dana.ciriperu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO