Marca Aro ar putea reveni în prim-plan în următoarele 6-12 lunipotrivit oficialilor Landmark Management, companie controlată deomul de afaceri Nicolae Raţiu, fiul fostului om politic Ion Raţiu,care a preluat în 2007 licenţele de fabricaţie şi platformaindustrială Aro Câmpulung.
"Noi deţinem licenţele pentru modelele Aro fabricate anterior. Luămîn prezent în calcul producţia de componente pentru modelele dejaexistente în circulaţie. În acelaşi timp, există constructoriinteresaţi să producă la Câmpulung modele de teren similare cu celeale ARO", a declarat pentru ZF Nicolae Raţiu.
Omul de afaceri a subliniat că momentan există discuţii şinegocieri în acest sens, nefiind însă niciun contract semnat.
Alături de Dacia, Arctic, Dero sau Gerovital, Aro este unul dintrecele mai puternice branduri româneşti care au rezistat după 1989,existând o cerere constantă pentru maşinile de teren asamblate laCâmpulung până la încetarea producţiei. Dacă pentru un automobilDacia nu se aştepta în anii 90 mai mult de câteva săptămâni, pentruAro termenul de aşteptare era de câteva luni, iar unii clienţi eraudispuşi să plătească sume suplimentare pentru a se asigura că lise va livra un SUV românesc.
Primul anunţ legat de o posibilă revenire a mărcii Aro a fost făcutanul trecut, când s-a luat în calcul producţia de echipamente şiutilaje sub brandul românesc. În prezent în România mai suntînmatriculate peste 35.000 de autoturisme şi autovehiculecomerciale marca Aro, potrivit statisticilor Direcţiei RegimPermise şi Înmatriculare a Vehiculelor.
Primul model asamblat pe platformă la Aro a ieşit pe linia deproducţie în 1957, cu aproape zece ani înainte de apariţia Dacia,iar ultimul model Aro a ieşit din fabricaţie în 2003.
Platforma industrială a Aro Câmpulung are o suprafaţă de 49 dehectare şi include hala principală de producţie şi unităţilesecundare. După preluare, în urmă cu trei ani, Landmark Managementa derulat investiţii pentru reabilitarea platformei prinreconstrucţia infrastructurii şi reconversia unor hale. În prezentsingurul chiriaş al parcului industrial este compania NobelAutomotive România care produce componente auto pentru Dacia.
Un al doilea producător ar putea intra anul acesta pe platformă,potrivit oficialilor Landmark Management, aceştia fiind în prezentîn negocieri cu un nou furnizor de componente.
La Aro s-au produs în total aproape 360.000 de autovehicule, douătreimi dintre acestea fiind exportate în 110 ţări. Înainte de 1989peste 90% din maşinile produse la Câmpulung erau exportate, adicăaceeaşi strategie pe care o are Dacia în prezent.
În septembrie 2003 statul român a vândut pentru suma de 180.000 dedolari 68,7% din Aro companiei americane Cross Lander. Încontractul de privatizare erau prevăzute investiţii de 2 mil. euroîn Aro, dar nicio investiţie nu a avut loc în retehnologizare.
Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels