Auto

Primul an fără creştere pentru Gefco România

Primul an fără creştere pentru Gefco România

Autor: Bogdan Alecu

01.04.2013, 12:20 455

GEFCO România a încheiat anul 2012 cu o cifră de afaceri de 42,3 mil. euro, aproape de valoarea înregistrată în 2011, de 43,3 mil. euro, potrivit datelor companiei, anul 2012 fiind primul din ultimii ani în care compania de logistică nu mai punctează un avans de două cifre.

Anul 2012 a fost marcat de dezvoltare la nivel local, înregistrându-se creştere pe segmentul clienţilor non-grup administrat direct de GEFCO România. Profitul net înregistrat în 2012 a fost de 1,96 mil. EUR, reprezentând o rată de 4.64% din cifra de afaceri.

“Rezultatele înregistrate de GEFCO România în 2012 sunt satisfăcătoare, luând în considerare şi factorii externi care au impact în activitatea noastră. Am reuşit să ne dezvoltăm considerabil la nivel local prin continuarea colaborării cu clienţii existenţi şi câştigarea altor 28 de clienţi noi din diverse sectoare: auto, retail, industria maselor plastice şi a lemnului sau FMCG. A fost un an mixt, cu un început în forţă, urmat de o uşoară încetinire. Rezultatele noastre au fost influenţate şi de scăderea activităţii clienţilor Grupului GEFCO, în special în ceea ce priveşte comerţul cu Europa de Vest”, a declarat Christophe De Korver, Director general GEFCO România.

Cifra de afaceri a GEFCO România în 2012 a fost influenţată de scăderile din segmentul clienţilor globali ai Grupului, incluzând Grupul PSA Peugeot-Citroen, şi de către alţi factori externi precum declinul vânzărilor de vehicule – vânzările autovehiculelor în România au înregistrat în 2012 o scădere de 23,7% comparativ cu 2011, afectând importurile şi volumele produse de furnizorii auto.

Ca parte a strategiei sale, GEFCO România s-a axat pe susţinerea clienţilor săi cu soluţii de optimizare care să răspundă noilor condiţii de piaţă create. Pe lângă extinderea bazei de clienţi, GEFCO a menţinut şi dezvoltat parteneriatele îndelungate pe care le are pentru a asigura o eficienţă şi o creştere stabilă pentru ambele părţi. “Sperăm să vedem în 2013 rezultatele eforturilor depuse în 2012.”, a adăugat Christophe De Korver.

Câteva dintre proiectele implementate de GEFCO România în 2012 au fost: Lansarea unui sistem de comunicaţii de tip track & trace pentru serviciile de grupaj şi distribuţie naţională, dezvoltarea puternică în sectorul electrocasnicelor, debutul pe piaţa industriei aerospaţiale, obţinerea autorizaţiei de comisionar vamal.

Cu peste 18.000 camioane operate şi peste 125.000 de vehicule finite transportate în 2012, GEFCO rămâne unul dintre operatorii logistici de top din România. în 2012, GEFCO şi-a extins personalul, ajungând la peste 100 de angajaţi. GEFCO a primit, pentru al doilea an consecutiv, titlul de ”Cel mai eficient operator logistic din România” din partea presei de specialitate. Logistica vehiculelor finite a reprezentat o parte importantă a activităţii din decursul anului trecut, GEFCO România operând peste 30% din totalul autovehiculelor produse/ansamblate şi importate în România.

Pentru 2013, GEFCO România îşi propune să îşi intensifice prezenţa în Constanţa şi alte zone puternic industrializate din ţară, să implementeze soluţii noi pentru pieţe emergente precum Rusia sau Orientul Mijlociu şi să dezvolte serviciile de Overseas oferite clienţilor.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO