Auto

Prima schimbare după deschiderea Bulevardului Uranus: Calea Victoriei trece de la patru la două benzi de circulaţie

Prima schimbare după deschiderea Bulevardului Uranus:...

Autor: Bogdan Alecu

12.02.2014, 17:35 4904

La o lună şi jumătate de la deschiderea circulaţiei pe noua diametrală Berzei-Buzeşti-Uranus, Primăria Capitalei va demara la sfârşitul lunii februarielucrările de reabilitare şi  modernizare a căii Victoriei, pe segmentul cuprins între Piaţa Victoriei şi Calea Griviţei.

Lucrările se vor desfăşura în perioada 24 februarie – 1 august, iar costul acestora va fi de 8,7 mil. lei potrivit oficialilor Primăriei Capitalei, echivalentul a aproximativ 2 mil. euro. În acest interval de timp traficul rutier va fi restricţionat, circulaţia urmând a se desfăşura pe două benzi, faţă de patru în prezent.

„Odată cu deschiderea noului bulevard care preia o parte importantă dintre maşinipe care traversează oraşul de la nord la sud, este posibilă extinderea trotuarelor de pe Calea Victoriei pentru a readuce acest bulevard la o zonă de promenadă a Centrului Bucureştiului”, a spus Sorin Oprescu, primarul Capitalei.

Pe de altă parte, pe multe tronsoane dintre Piaţa Victoriei şi Calea Griviţei se circulă doar pe două din cele patru benzi, în  condiţiile în care prima şi ultima bandă sunt de obicei blocate de maşini parcate ilegal.

Operaţiunile de modernizare vor viza atât lărgirea trotouarelor cât şi amenajarea pistelor pentru biciclişti, iar spaţiul necesar acestora va fi obţinut prin renunţarea la o bandă şi jumătate din carosabil. În plus, pistele pentru biciclişti vor fi delimitate de benzile de circulaţie prin borduri înalte de 10 centimetri, iar trotuarele prin stâlpi speciali. De asemenea, proiectul presupune şi modernizarea reţelei de iluminat public, refacerea spaţiilor verzi şi a mobilierului urban.

La începutul acestui an Primăria Capitalei a deschis circulaţiei noul bulevard Uranus, diametrala Nord-Sud care leagă str. Izvor de Piaţa Victoriei. Iniţial, lucrările demarate în 2009 aveau ca termen de finalizare

18 luni, dar acestea au fost întârziate pe fondul problemelor legate de exproprieri, dar şi de demolarea pieţei Matache, ce urmează a fi reconstruită în urma unui parteneriat public-privat. Construcţia noii artere a costat aproape 29 mil. euro fără TVA, în contextul în care suprafaţa de drum destinată automobilelor a crescut cu 50%, la 120.000 mp. în total, primăria estimează că în fiecare zi noul bulevard va fi tranzitat de 36.000 de autovehicule, care vor transporta 72.000 de călători în autoturisme şi

12.000 în mijloacele de transport în comun. Diametrala Nord-Sud-Străpungere Bu¬zeşti-Berzei-Vasile Pârvan din etapa I va fi continuată cu etapele II şi III care vor duce artera pe sub Dealul Parlamentului până la Piaţa Coşbuc şi ulterior până la Gara Progresul, urmând traseul fostelor căi ferate din Bucureşti. 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Cele mai citite ştiri
AFACERI DE LA ZERO