Auto

Porsche Boxster S: punct ochit, punct lovit

Porsche Boxster S: punct ochit, punct lovit

Autor: Tudor Bratu

26.03.2012, 00:04 596

Istoria roadsterelor-urmaşi ai noii generaţii de Boxster se confundă practic cu istoria sportivă a mărcii Porsche. Cu toate succesele însă anii au trecut şi după 1990 Porsche avea pro­bleme mari. 911 era singurul model din gamă şi acest lucru afecta toată com­pania. Ideea unui Porsche accesibil, o bază a gamei, un model care să atragă tineri, a luat forma unui concept la Salonul Auto de la Detroit din ianuarie 1993. Cu un nume hibrid format din Boxer şi Roadster, conceptul Boxster s-a transformat în model de serie în 1996, reuşind să atragă spre marcă exact ce se dorea - clienţi tineri care vor un Porsche, dar nu îşi permit un 911. După un facelift în 1999 au urmat a doua generaţie în 2004 şi al său facelift în 2009. La trei ani de la acest moment, Porsche a lansat la Geneva noul 981, adică a treia generaţie de Boxster.

Inspirat de supercar-ul concept 918 Spyder, Boxster este mai frumos ca niciodată şi în acelaşi timp mai hi-tech ca niciodată. Noua generaţie este uşor mai mare decât fostul model, dar pentru felul în care arată maşină contează ampatamentul crescut cu 60 de milimetri, ecartamentul crescut cu 40 şi înălţimea mai mică cu 10. Parbrizul este mai înclinat, iar roţile cele mai mari pe care le poţi monta pe Boxster au 20 de inch. Farurile sunt acum desenate pe verticală, iar prizele de aer din spoiler sunt mai mari ca niciodată. Boxster pare o copie puţin mai mică a lui 918 Spyder dar acesta este cel mai bun lucru care i se putea întâmpla acestei maşini - să arate precum un supercar ce va rescrie legile vitezei, puterii şi fizicii la volan.

Pentru că ampatamentul şi ecartamentele faţă-spate au fost crescute, acum este mai mult spaţiu interior şi pentru cei doi pasageri. Pentru ca ei să nu fie afectaţi de parbrizul mai înclinat şi de înălţimea mai mică a plafonului, poziţia de şedere a fost scăzută cu cinci milimetri. Acum se simte că ai mai mult spaţiu la nivelul umerilor şi la picioare, este oarecum aceeaşi senzaţie de creştere de spaţiu interior pe care o ai în noul 911 faţă de vechea generaţie.

Cu cele două spaţii de depozitare din faţă şi spate, pot călători două persoane dacă nu au extrem de multe bagaje. Cel din faţă are 150 de litri iar cel din spate încă 130. Interiorul a fost redesenat complet şi pare o copie mai mică a celui de pe 911. Consola centrală se continuă cu deja celebrul tunel me­dian înalt, pe care se află toate co­menzile importante inclusiv selectorul cutiei de viteze, acum cel mai aproape de volan. Instrumentarul de bord are trei ceasuri individuale, foarte lizibile cu turometrul în centru, vitezometrul în stânga şi în premieră pentru Boxster cu un display TFT color în cel din dreapta. Este doar unul din cele 50% com­po­nente pe care noul Boxster le îm­parte cu noul 911. Ca­litatea fa­bri­ca­ţiei este foarte bună, iar com­po­nen­tele pre­luate de la 911 sunt inte­grate bine şi ergonomic.

Boxster este acum cel mai uşor model din segmentul său, indiferent de mo­torizare. Versiunea standard cân­tăreşte 1.310 kg, iar S-ul 1.320 kg. In­ginerii s-au străduit să facă toate com­ponentele mai uşoare, iar construcţia caroseriei este una hibridă din oţel şi aluminiu. Nici soft-top-ul nu a scăpat de o construcţie hibridă din mai multe metale. Componentele sale sunt în mare din aluminiu şi oţel deci Boxster are cel mai uşor dar şi rapid soft-top din istorie. Maşina se decapotează sau se capotează în doar nouă secunde, un record al segmentului.

Chiar dacă este mai spectaculos, mai mare, mai dotat şi mai rapid ca niciodată, Boxster este mai economic şi mai ecologic. Disponibil cu două motoare boxer noi, pro­pulsorul stan­dard de 2,7 litri şi 265 CP şi S-ul de 3,4 litri şi 315 CP, Boxster are valori de consum im­presionante. Primul are anun­ţat un consum mediu de 7,7 litri pentru 100 km parcuşi, iar al doilea de 8, valori disponibile pentru cutia PDK, alegerea a peste 70% din clienţii Porsche.

Cu un centru de greutate foarte jos, o distribuţie a greutăţii pe punţi de 46/54 faţă/spate, roţi uriaşe şi suspensii cu program sport, Boxster S este o bestie fantastică. Ruliul este zero. Ţinuta de drum este neutră, acceleraţiile sunt fulminante, treptele le schimbi fără grijă la 7.800 rpm, pe zona roşie când acul turometrului începe să se zbată frenetic. Totul se întâmplă cu un fundal sonor FABULOS. Motorul boxer îţi urlă în creier direct, doar este la 30 de cen­ti­metri de corpul tău. Evacuarea este divină. Noul Boxster nu este la fel de con­fortabil şi plăcut la drum lung precum un 911, dar ca senzaţie puristă a conducerii unei maşini sport, în special datorită sunetului şi ţinutei de drum el este mai bun decât acesta. Nu aş spune asta dacă Boxster nu ar fi evoluat şi el către o maşină mai plăcută din punct de vedere al suspensiilor şi al mane­vrabilităţii. Comparativ cu generaţia precedentă, noul Boxster S este mai rafinat, mai plăcut în trafic, mai confortabil şi mai uşor de controlat chiar şi echipat cu stupida transmisie manuală.

Toate acestea, împreună cu faptul că Boxster este cel mai accesibil Porsche din punctul de vedere al preţului în versiunea de 2,7 litri şi cea mai accesibilă maşină de 4,8 secunde până la 100 km a firmei în versiunea S PDK, duc la o singură concluzie.

Boxster este mai bun decât 911 pentru cei care nu caută neapărat reţeta acestuia şi nu vor să se mintă că într-o zi chiar vor înghesui pe cineva pe semi-locurile din spate făcându-le astfel motiv de achiziţie.

Pentru şoferul care caută senzaţiile pure şi tehnologia de ultimă oră, Boxster S este clar răspunsul perfect al gamei Porsche.

Model: Porsche Boxster S PDK

  • Propulsie: Boxer 6 cilindri, 3.436 cmc, tracţiune spate, transmisie PDK automată cu şapte trepte, 315 CP la 6.700 rpm, 360 Nm la 4.500 rpm

  • Performanţe: 0-100 km/h 5,0 s, viteză maximă 277 km/h, consum mediu 8,0 l/100 km, emisii CO2 188 g/km

  • Preţ: 66.443 euro cu TVA

  • Plus: Design, performanţe dinamice, ţinută de drum

  • Minus: Spaţiul de depozitare nu depăşeşte 300 de litri

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO