Auto

Opinie Mihai Petre, EY România: Cum putem limita expunerea personalului implicat în operaţiuni vamale în contextul crizei COVID-19?

Mihai Petre, director, Comerţ Internaţional, Asistenţă Fiscală şi Juridică în cadrul EY România

Mihai Petre, director, Comerţ Internaţional, Asistenţă Fiscală şi Juridică în cadrul EY România

31.03.2020, 11:15 82

Ţinerea sub control a lanţului de aprovizionare şi respectarea obligaţiilor fiscale în timpul acestei perioade de absenteism este o sarcină dificilă pentru companiile care produc, distribuie sau depozitează bunuri de la furnizori din toată lumea.

Pentru a limita interacţiunea cu autorităţile vamale, lucru benefic atât pentru agenţii economici, cât şi pentru autorităţile vamale, există câteva soluţii care pot fi implementate. 

 

Aplicarea online pentru procedura de vămuire la domiciliu

Conceptul de „vămuire la domiciliu” împreună cu #staiacasă răspund acum, mai bine ca oricând, limitărilor şi precauţiilor impuse de contextul COVID 19. Doar 21% din bunuri sunt vămuite în România în această procedură (comparativ cu Uniunea Europeană unde media este de 70%), majoritatea sunt încă vămuite în procedura standard – prezenţă fizică în vămi, cu timpi mari de aşteptare şi depunerea de declaraţii vamale în format fizic.

Aplicarea pentru autorizarea acestei proceduri poate fi depusă online prin Sistemul UE de Decizii Vamale. Odată obţinută autorizaţia, vămuirea la domiciliu va permite importul şi exportul bunurilor dumneavoastră cu o implicare minimă a autorităţilor vamale.

 

Reînnoirea online a autorizaţiilor vamale deţinute

Dacă, în prezent, o companie deţine o autorizaţie vamală care trebuie reînnoită pe parcursul acestei perioade de criză (de ex. perfecţionare activă, garanţie globală, destinaţie finală, admitere temporară, antrepozitare, depozitare temporară, vămuire la domiciliu) se poate solicita online reînnoirea accesând portalul – Sistemul de Decizii Vamale UE. Accesul la sistem se realizează accesând: https://customs.ec.europa.eu/tpui-cdms-web/ .

 

Declararea simplificată a originii preferenţiale a bunurilor pentru exporturi

Autorizaţia de exportator autorizat permite declararea originii preferenţiale a bunurilor supuse exportului într-un mod simplificat direct pe factură sau pe un alt document comercial pentru fiecare din exporturile unei companii fără a implica ulterior autoritatea vamală.               

Autorizaţia va elimina obligaţia de a solicita şi completa un certificat de origine (EUR 1) pentru fiecare dintre transporturile realizate de companie.

 

Mihai Petre este Director, Comerţ Internaţional, Asistenţă Fiscală şi Juridică în cadrul EY România

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Cele mai citite ştiri
AFACERI DE LA ZERO