Auto

Mitsubishi aduce vanzari de 75 mil. euro grupului Tiriac

Mitsubishi aduce vanzari de 75 mil. euro grupului Tiriac

Mihai Ivanescu, directorul general al M Car Trading: Incetinirea ritmului de crestere a importurilor, de la 50% in 2007 la 20-25% in acest an, se datoreaza inclusiv cresterii vanzarilor in sectorul imobiliar. Nicio piata nu creste la infinit. Cresterea vanzarilor va fi legata de calitatea serviciilor oferite, precum si de retelele de distributie.

18.01.2008, 16:33 209

Vanzarile M Car Trading, importatorul Mitsubishi pe piata locala si parte a grupului Tiriac Auto, s-au dublat anul trecut, la aproximativ 3.600 de unitati, generand o cifra de afaceri estimata la 75 mil. euro.
"Am vandut 3.600 de unitati anul trecut, in conditiile in care targetul stabilit la inceputul anului era de 3.000 de unitati. Diferenta se datoreaza cresterii importurilor cu aproape 50%, fata de estimarile initiale de 30%. Cifra de afaceri a M Car Trading va fi in 2007 de aproximativ 75 de milioane de euro, din care mai putin de 10% reprezinta piesele de schimb", a declarat pentru ZF Mihai Ivanescu, directorul general al companiei.
Cel mai bine vandut model Mitsubishi pe piata locala a fost Outlander, SUV-ul compact al gamei cu aproximativ 970 de unitati, urmat de Colt, modelul de segment mic al constructorului nipon cu 930 de modele.
Noul Mitsubishi Lancer a inregistrat vanzari de 125 de unitati in luna decembrie, in 2008 oficialii importatorului estimand vanzari de peste 1.000 de unitati.
"Anul acesta estimam ca Lancer va inregistra vanzari de 1.400-1.500 de unitati, in comparatie cu vechea generatie care in 2007 s-a comercializat in 300 de unitati, datorita lipsei modelelor din stoc", a subliniat Ivanescu.
In luna martie, gama modelului Lancer va fi completata cu versiunea sport a acestuia, Evo X, derivat din modelul ce va participa la comparitiile de raliu.
Pentru 2008, targetul SUV-ului Outlander este de 2.000 de unitati, in timp ce pentru Pajero este de 400 de unitati.
"In 2007, aproximativ 45% din automobilele comercializate au fost modele SUV, fara a lua in calcul pick-upul L200, in timp ce cu acesta ponderea automobilelor destinate rularii in teren accidentat ar creste la aproape 70%", a subliniat Ivanescu.
Datorita lansarii noului model de clasa compacta, precum si cresterii pietei in 2008 reprezentantii companiei estimeaza pentru acest an o crestere la fel de accentuata, ca in anul care tocmai s-a incheiat.
"In 2008 estimam vanzari de 6.000 de unitati, in crestere cu peste 80% in comparatie cu anul trecut. In 2010 estimam ca vanzarile Mitsubishi pe piata locala vor ajunge la 10.000 de unitati", a subliniat Ivanescu.
In ceea ce priveste evolutia pietei locale in acest an, directorul general al M Car Trading estimeaza o crestere a importurilor de 20-25% in 2008.
"Incetinirea ritmului de crestere a importurilor, de la 50% in 2007 la 20-25% in acest an, se datoreaza inclusiv cresterii vanzarilor in sectorul imobiliar. Nicio piata nu creste la infinit. Cresterea vanzarilor va fi legata de calitatea serviciilor oferite, precum si de retelele de distributie. Un automobil ieftin nu inseamna ca este si cel mai bun", a subliniat Ivanescu.
In prezent, reteaua de distributie a Mitsubishi detine 19 dealeri, dintre care patru s-au infiintat in 2007. In Romania sunt aproximativ 8.500 de automobile marca Mitsubishi inmatriculate, potrivit statisticilor importatorului marcii japoneze pe piata locala. Cea mai mare parte a modelelor Mitsubishi comercializate pe piata locala sunt vandute in Bucuresti, in proportie de 37,5% in 2007, urmat de judetul Maramures, cu 4% din vanzari.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO