Auto

Mercedes vinde limuzine NATO de 3 mil. euro dupa summit

Mercedes vinde limuzine NATO de 3 mil. euro dupa summit

Pretul unui Mercedes-Benz S 500 4M L depaseste 104.000 de euro, cu TVA inclusa

03.04.2008, 19:57 37

Limuzinele Mercedes-Benz S 500 4M L cu ampatament alungit si tractiune integrala, neechipate cu blindaj, utilizate la summit-ul NATO care are loc in Capitala saptamana aceasta vor fi vandute pe piata locala prin intermediul retelei de dealeri Mercedes-Benz Romania, cu o reducere de pret. Rulajul acestora este cuprins intre 500 si 1.000 km.
Limuzinele blindate din aceeasi marca vor fi returnate in Germania, acestea fiind inchiriate. Cel mai probabil aceeasi procedura va fi urmata si in cazul limuzinelor Ford Mondeo. Reprezentantii Romcar, importatorul Ford pe piata locala, au refuzat orice comentariu pe aceasta tema, invocand motive de confidentialitate. Pentru summit, Ford furnizeaza alte 400 de automobile.
In total, Mercedes-Benz Romania a pus la dispozitie 69 de automobile care asigura transportul demnitarilor prezenti la summit. Flota Mercedes-Benz este formata din 37 de unitati blindate S-Guard si doua unitati blindate E-Guard, precum si din 30 de unitati S 500 4M L neblindate, noi.
Pretul unui S 500 4M L depaseste 104.000 de euro, cu TVA inclusa. In aceste conditii, Mercedes ar putea incasa din vanzarea celor 30 de limuzine aproximativ 3 milioane de euro.
Printre dotarile unei astfel de limuzine se numara sistemul 7G-TRONIC (cutie automata cu 7 trepte de viteza), senzori de masurare a presiunii din pneuri, televizor, sistem de navigatie si tapiserie din piele.
Masinile blindate S-Guard pot rezista la gloante de pistol, de mitraliera si la grenade de mana.
Printre elementele aditionale de protectie se numara si sistemul denumit "run-flat" (care consta in cauciucuri capabile sa ruleze si pe pana), rezervor de combustibil autoetansator, discuri de frana duble, marite pentru decelerarea rapida in caz de nevoie, un sistem de ventilatie cu recirculare automata care detecteaza prezenta gazelor periculoase si blocheaza automat aportul de aer din exterior. Aerul proaspat este introdus dintr-un rezervor aflat la bord, creand o usoara presurizare a interiorului, astfel incat gazele periculoase sa nu poata patrunde in masina.
Masinile S-Guard au si un sistem automat antiincendiu, cu 12 duze si doua rezervoare de agent extinctor, sistem pneumatic de urgenta pentru controlul geamurilor, independent de sistemul electric al vehiculului si o camera video care monitorizeaza perimetrul din spatele masinii.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO