Auto

Masinile accesibile sunt vedetele campaniilor publicitare de inceput de an

29.03.2006, 00:00 18

Perspectiva unei plafonari a vanzarilor auto in acest an a crescut interesul dealerilor auto pentru segmentul masinilor populare, cel care reprezinta de mai multi ani baza de crestere a pietei auto locale.

Cu modele complet noi de masini, precum Hyundai Accent sau Renault Clio, dar si variante speciale ale unor modele deja existente (Skoda Lady), importatorii de automobile au dat startul campaniilor de promovare pentru cele mai accesibile modele inca de la inceputul anului.

Aproape 80 de milioane de euro rate-card au reprezentat anul trecut (si de zece ori mai putin in valori nete) investitiile dealerilor auto, ceea ce plaseaza categoria intre cele mai active cinci categorii din punct de vedere al pietei de publicitate.

Din acest an, elementul de baza pe care il promoveaza importatorii pare a fi accesibilitatea produselor, mai ales ca pentru o buna parte dintre importatori inceputul anului inseamna si schimbarea unei bune parti a portofoliului.

Este cazul Renault, care a lansat de saptamana trecuta o ampla campanie de promovare pentru noul model din clasa mica Clio. Renault Clio a fost anul trecut (in varianta Clio Symbol) cel mai bine vandut autoturism de import de pe piata romaneasca, cu peste 12.200 de unitati comercializate.

Clio III (a treia generatie a modelului Clio) va fi vandut o perioada in paralel cu varianta precedenta, potrivit reprezentantilor Renault Nissan Romania, importatorul marcii, care estimeaza un prag de peste 1.000 de unitati vandute in acest an.

Noua generatie Clio va afecta in mod indirect si varianta cea mai cautata pe piata locala, Clio Symbol, best-seller-ul francezilor urmand sa beneficieze de un facelift in acest an, iar din 2008 sa fie lansata o noua generatie.

Hyundai Accent este un alt model prezent in cadrul spoturilor publicitare care ruleaza pe posturile de televiziune, dar este prezent si pe multe dintre panourile outdoor sau machetele publicitare din ziare.

Noua generatie a modelului din clasa mica Accent are ca element cheie de comunicare lipsa taxelor vamale, in conditiile in care automobilul este produs in Turcia.

Cu preturi de la 7.800 de euro fara taxe, noul model Accent este acum mai bine pozitionat in lupta pentru cota de piata. Daca pana acum modelul era achizitionat in principal prin leasing, ca o modalitate de a evita plata taxelor vamale de 30% la intreaga valoare a modelului, noul model poate accesa si o categorie mai larga de clienti - cei care apeleaza la credite bancare pentru a-si cumpara o masina.

Chiar si cu masini purtatoare de taxe vamale de 30%, importatorul Hyundai si-a dublat anul trecut vanzarile, depasind pragul de 4.000 de unitati potrivit datelor Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA).

Lansarea campaniilor de promovare odata cu aparitia oficiala a tripletei de masini din clasa mini Toyota Aygo-Peugeot107-Citroen C1 confirma interesul importatorilor pentru masinile accesibile. Cu preturi de pornire situate in jurul a 7.000 de euro, micutele masini si-au gasit deja clienti in special in randul persoanelor tinere.

Nici Dacia, principala marca de pe piata locala, nu s-a lasat mai prejos la acest inceput de an. Cea mai ieftina marca de pe piata locala a incercat la inceputul anului cateva miscari interesante din punctul de vedere al pozitionarii.

Mai exact, producatorul local a decis sa lanseze o varianta de echipare completa pentru modelul dotat cu motor de 1,4 litri (anterior echiparea completa era disponibila doar pentru motorizarea de 1,6 litri). Practic, Dacia a incercat sa compenseze interesul tot mai redus pentru varianta diesel (mai scumpa), iar rezultatele au permis producatorului local sa inregistreze vanzari peste planul initial.

Dacia are in plan pentru acest an vanzari in usoara scadere fata de anul precedent, insa lansarea in vara a unei noi editii a programului primelor de casare ar putea aduce un plus de vanzari producatorului local.

O noua varianta de echipare a promovat puternic in acest inceput de an si Skoda, o alta marca populara. Porsche Romania, importatorul marcii cehe si unul dintre principalii jucatori de pe piata auto, este prezent pe posturile de televiziune cu o reclama la Skoda Lady, o varianta dedicata special persoanelor de sex feminin.

Acelasi lucru l-a facut si Fiat. Importatorul marcii italiene isi promoveaza in prezent pe canalele de televiziune si panourile outdoor ofertele speciale pentru modelul Fiat Punto Classico.

Acesta va fi comercializat in paralel cu noul model Fiat Grande Punto (succesorul lui Punto) care va fi lansat in urmatoarea perioada pe piata locala, aceeasi reteta fiind aplicata cu succes pana acum si de Opel si Skoda.

Practic, odata cu lansarea noilor generatii Skoda Octavia si Opel Astra, producatorii au sesizat ca exista un potential important de comenzi si pentru modelele din generatia anterioara a celor doua modele. Astfel, Skoda Octavia Tour si Opel Astra Classic au continuat sa fie vandute cu succes in pietele unde isi facusera deja aparitia noile generatii Skoda si respectiv Opel.

La nivelul anului trecut spre exemplu, Skoda Octavia Tour a inregistrat vanzari de peste 4.900 de unitati in Romania cu doar doua sute de unitati mai putin decat noul model Skoda Octavia. Cele doua modele au ocupat locurile trei si patru pe piata de import, dupa doua modele Renault (Clio Symbol si Megane) si inaintea unui alt model Skoda, Fabia.

La nivelul pietei romanesti, cele mai mari cresteri au fost raportate anul trecut la vanzarile automobilelor din clasele B (mica) si C (compacta), care grupeaza asa-numitele modele populare. Cel doua clase au ajuns sa reprezinte cumulat la nivelul anului trecut peste 80% din totalul vanzarilor de autoturisme noi din Romania.



Masinile populare, in crestere continua

* Clasele B (mica) si C (compacta), care grupeaza asa-numitele modele populare, au ajuns sa reprezinte cumulat la nivelul anului trecut peste 80% din totalul vanzarilor de autoturisme noi din Romania

* Cele doua clase au inregistrat cel mai mare ritm de crestere la nivelul intregii piete auto din 2005

* Dacia Logan a fost cel mai bine vandut model autohton anul trecut, iar Renault Clio Symbol a fost cel mai bine vandut model de import (ambele modele sunt active in segmentul B si C al pietei auto)

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO