Auto

Logan, o poveste care a ajuns la un tiraj de 300.000 de unitati in doi ani

Logan, o poveste care a ajuns la un tiraj de 300.000 de unitati in doi ani

Click pentru imaginea intreaga

20.09.2006, 19:24 19

Dacia Logan a fost inainte de lansarea sa in toamna anului 2004 unul dintre cele mai asteptate modele de masini. Vehiculul promovat de presedintele de atunci al Renault, Louis Schweitzer, ca "masina de 5.000 de euro" a fost un pariu pe care francezii l-au incercat cu analistii industriei auto. Desi tinta initiala au fost tarile emergente, unde gradul de inzestrare cu masini era foarte redus, Logan a ajuns sa fie solicitat si pe pietele vestice.
Singura problema a francezilor era capacitatea de productie limitata de la Pitesti, fabrica Dacia atingandu-si practic limitele tehnologice. Cererea peste asteptari a determinat insa managementul fabricii de la Pitesti sa gaseasca solutii alternative, precum scoaterea din productie a modelului Solenza si concentrarea in mod exclusiv pe Logan, dar si introducerea mai multor schimburi de lucru.
Astfel, daca in primele luni de comercializare (septembrie - decembrie 2004) se vandusera 22.900 de masini Logan, la nivelul anului trecut, odata cu inceperea livrarilor la export, Logan a ajuns la vanzari de aproape 135.000 de unitati, insuficiente insa pentru acoperirea cererii. In primele opt luni ale anului au fost vandute peste 113.600 de masini Logan pe piata locala si la export, cu aproximativ 30% mai mult decat in perioada similara a anului precedent.
In ansamblu, de la aparitia sa in toamna anului 2004 si pana in prezent au fost vandute aproximativ 300.000 de unitati Logan, pe langa fabrica de la Pitesti modelul incepand sa fie asamblat si in alte tari.
Planurile Dacia iau in calcul pentru acest an vanzari de 220.000 de unitati (atat Logan cat si utilitare Pick-up), din care jumatate vor fi livrate pe piata locala si jumatate la export.
Valoarea pare foarte plauzibila mai ales pe fondul cererii ridicate de la export, dar si a aparitiei in urmatoarea perioada pe langa varianta de motorizare de 1,6 litri si 16 valve si a variantei de caroserie break. Varianta Break isi va face aparitia pe piata locala spre sfarsitul acestui an, urmand sa fie prezentata in premiera la Salonul Auto de la Paris, care are loc la sfarsitul acestei luni si unde Dacia va fi prezenta in premiera cu un stand propriu.
In plus, de anul viitor planurile Dacia iau in calcul extinderea gamei de produse si prin lansarea unui model de autoutilitara bazat pe Logan, care va inlocui actualul model pick-up.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Cele mai citite ştiri
AFACERI DE LA ZERO