Auto

Harta celor mai mari zece pieţe pentru Dacia, brandul românesc care se vinde mai bine în Franţa şi Germania decât în România

Harta celor mai mari zece pieţe pentru Dacia, brandul românesc care se vinde mai bine în Franţa şi Germania decât în România

Autor: Bogdan Alecu

18.01.2012, 10:08 2203

O revenire se aşteaptă în 2012, când pe lângă monovolumul Lodgy va fi lansat şiLogan2, dar şi o nouă utilitară.

Automobile Dacia a comercializat aproape 31.000 de autovehicule pe piaţa locală anul trecut, în scădere cu aproape 13 procente faţă de anul anterior, în condiţiile în care constructorul nu a lansat niciun model nou. Astfel, şi cota de piaţă a constructorului s-a micşorat la 29%, faţă de 31% la nivelul anului 2010.

"Avem ambiţii puternice pentru 2012. Vrem o creştere a numărului unităţilor vândute, iar Lodgy vine să extindă gama, nu să înlocuiască un model existent. La acestea se adaugă şi creşterea pieţei totale la care sperăm. Duster nu şi-a atins încă maturitatea comercială, dar există loc de creştere şi vizăm acum clienţii de flote", a spus Thomas Dubruel, directorul general al Renault Commercial Roumanie, companie care deţine controlul vânzărilor modelelor Dacia, Renault şi Nissan pe piaţa locală.

Compania a fost creată anul trecut pe bazele Renault-Nissan România adăugând şi partea de vânzări aDacia, în condiţiile în care modelul Lodgy va fi produs în Maroc şi implicit importat pe piaţa locală.

Odată cu prezentarea rezultatelor comerciale, executivii Dacia au confirmat oficial şi lansarea unui al treilea automobil anul acesta, versiunea utilitară a lui Lodgy care va fi lansat în România în luna septembrie, după vacanţa de vară. Prima noutate a constructorului rămâne monovolumul Lodgy, care va fi disponibil atât cu cinci, cât şi cu şapte locuri, care va fi prezentat la Salonul Auto de la Geneva în martie, urmând ca în iunie să fie lansat comercial în România.

Cel mai bine vândut modelDaciape piaţa locală a fost în continuareLogansedan, ce reprezintă jumătate din vânzări, urmat de SUVul Duster cu peste 7.200 de unităţi. Potrivit oficialului Dacia, 70% din modelele Duster au reprezentat versiunea 4x4, 95% echiparea de top Laureate (singura cu aer condiţionat), iar 10% au fost echipate inclusiv cu tapiţerie din piele.

În condiţiile în care vânzările către persoane fizice au continuat să scadă, aproape jumătate din livrărileDacias-au realizat către companii.Mai mult, printre cei mai importanţi clienţi de flote din 2011 se regăsesc companii precum Petrom,Orange, E.On şi Romtelecom.

"Pentru acest an estimăm o creştere a pieţei locale, având în vedere şi numărul de noutăţi din acest an, dar şi datorită programului «Rabla» şi a achiziţiilor derulate de către firme." Prin programul de casare Dacia a vândut aproximativ 15.000 de maşini, dintr-un total de 39.000 de automobile noi comercializate prin intermediul "Rabla".

Programul, ca şi în 2010, a reprezentat aproape jumătate din piaţa auto locală.

"Nu se poate vorbi de o dependenţă a pieţei locale de programul «Rabla», dar aceasta a fost susţinută de program în această perioadă de criză şi ne-a ajutat să ne menţinem volumele de vânzări", a spus Thomas Dubruel.

Reţeaua Dacia pe piaţa locală are în prezent 95 de showroomuri şi 107 serviceuri ce totalizează 3.000 de angajaţi, în timp ce la nivel european numărul de locaţii depăşeşte 1.800.

"Reţeaua de dealeri rezistă remarcabil în faţa crizei. Nu am avut niciun faliment la nivelul dealerilor. Din acest punct de vedere, noi vedem o reţea stabilă şi care se va extinde", a declarat şeful vânzărilorDacia.

Anul trecut dealerii Dacia din Italia au lansat o nouă modalitate de a vinde maşinile, pe internet, soluţie care însă nu va fi "împrumutată" şi pe piaţa locală.

"Elementul digital este unul cheie în strategiaDaciadeoarece astfel ne putem adresa direct clienţilor."

În contextul în care Italia s-a apropiat anul trecut la mai puţin de 5.000 de unităţi de România în topul vânzărilor Dacia, faţă de o diferenţă de aproape 15.000 de maşini în 2010, piaţa locală ar putea pierde chiar şi poziţia a treia în faţa unei ţări vest-europene. Acest lucru ar veni în condiţiile în care în 2012 principala noutate a constructorului va fi Lodgy, un model lansat pe segmentul monovolumelor, cu vânzări ridicate în Vest.

În ceea ce priveşte Logan 2, executivul Dacia a subliniat doar că anul 2012 va fi cel al gamei actuale, noua generaţie a lui Logan urmând a fi lansată comercial cel mai probabil în trimestrul patru al acestui an.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Cele mai citite ştiri
AFACERI DE LA ZERO