Auto

Ford România a demarat exporturile SUV-ului Puma produs la Craiova şi camioanele încărcate pot fi văzute spre Ungaria

Camioanele încărcate cu Ford Puma în drum spre Ungaria

Camioanele încărcate cu Ford Puma în drum spre Ungaria

Autor: Bogdan Alecu

30.10.2019, 10:21 1586

SUV-ul Ford Puma a intrat la începutul lunii octombrie oficial în producţie în cadrul uzinei din Craiova alături de EcoSport, lansat în urmă cu doi ani, iar uzina deja a demarat exporturile pentru a livra către stocurile dealerilor vest-europeni.

Puma este exportat, la fel ca şi EcoSport, atât pe tren cât şi pe camion.

Este pentru prima dată când Ford produce în paralel două automobile la Craiova, iar miza o reprezintă trecerea pragului de 250.000 de maşini Ford asamblate pe piaţa locală. Pentru a putea face faţă volumelor, uzina Ford produce acum în trei schimburi, la fel ca uzina Dacia.

Odată cu noul Puma, Ford devine primul constructor auto local care produce în România un automobil hibrid şi care dispune de sisteme care îl fac „semiautonom“.

Spre exemplu, Puma vine cu tempomat adaptiv „oprire-pornire“, care-i permite maşinii să se deplaseze singură în coloană şi să se centreze singură pe banda de rulare. Pe autostradă maşina va putea singură să păstreze distanţa faţă de maşina din faţă şi să păstreze banda de rulare. În ceea ce priveşte confortul, tot Puma este primul automobil produs în România cu scaune cu masaj lombar.

Ford România are în prezent aproximativ 6.000 de angajaţi care, pentru prima dată de la preluarea uzinei din Craiova în 2008, vor fabrica în paralel două vehicule. În plus, volumele  anticipate de producţie pentru modelele EcoSport şi Puma fac ca Fabrica de Asamblare Vehicule să lucreze în trei schimburi. Fabrica de Motoare de la Craiova continuă să lucreze în trei şi patru schimburi, producând mult-premiatul motor Ford de 1.0 litri EcoBoost, în variantele 95 CP, 125 CP, 125 CP mHEV şi 155 CP mHEV. Astfel, după ce Dacia a deţinut cu Duster pentru o perioadă de câteva luni titlul de cea mai puternică maşină din România, Ford revine pe locul întâi cu motorul de 155 CP. Alături de Ford EcoSport şi Dacia Duster, Puma concurează pe segmentul SUV-urilor mici, clasa cu cea mai mare creştere pe piaţa auto europeană în ultimii ani. Spre exemplu, numai în primul semestru al acestui an segmentul SUV-urilor mici a urcat cu 11%, la aproape 1,2 mil. maşini, echivalentul a 14,2% din piaţa auto europeană, depăşind în volum segmentul compact sau clasa „Golf“, potrivit left-lane.com. Astfel, pentru Ford noul Puma, alături de EcoSport, este chiar mai important decât Focus tocmai datorită creşterii puternice a acestui segment.

Pentru a susţine producţia noului model Puma, Ford a demarat încă de anul trecut un proces de angajare a aproximativ 1.700 de oameni şi a investit aproximativ 200 mil. euro în uzina sa din Craiova. Investiţia totală a Ford la Craiova se ridică la aproximativ 1,5 mld. euro de la preluarea uzinei în 2008.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO