Auto

Ford Fiesta: facelift „à la B-Max“

Ford Fiesta: facelift „à la B-Max“

Autor: Bogdan Alecu

25.03.2013, 00:03 1043
Ford B-Max a adus în momentul lansării o serie de pre­miere în clasa mică şi cu atât mai mult în gama Ford, por­nind de la motorul EcoBoost de 1,0 litri în trei cilindri la sistemul de asistenţă în caz de urgenţă care apelează automat 112 şi sis­temul de infotainment Sync realizat în parteneriat cu Microsoft.
 

Toate aceste elemente au fost acum implementate şi pe Fiesta facelift, versiunea restilizată a modelului de clasă mică lansat în 2009. La capitolul design, cea mai importantă modi­fi­care a fost realizată la nivelul părţii frontale dominată acum de grila radiatorului de mari dimensiuni, care face trecerea la noua linie de design. De asemenea, şi linia capotei a fost mo­di­ficată, în timp ce farurile au primit acum şi funcţia „day time“ cu LED-uri pentru zi.

 

Lista modificărilor continuă şi la interior, Fiesta fiind acum şi mai asemănătoare cu B-Max: dispune de o nouă con­solă centrală, o nouă cotieră şi o iluminare nouă cu nuanţă albastră pentru ceasurile de bord.

 

Din punctul de vedere al confortului ocupanţii locurilor faţă nu au de ce să se plângă, indiferent că vorbim de un drum în oraş sau unul de câteva ore. Scaunele oferă un confort op­tim, o bună susţinere laterală şi reglaje suficiente pentru a fi pe placul tuturor. Situaţia se schimbă însă când discutăm de locurile din spate. Bancheta poate fi considerată confor­ta­bilă şi încăpătoare doar pentru persoa­nele sub 1,6 metri înălţime, altfel ma­şina impune o uşoară senzaţie de claustrofobie.

 

Pe lângă design, Fiesta vine cu o gamă complet nouă de motorizări. Dintre acestea, am testat motorul EcoBoost pe benzină de 1,0 litri şi 100 CP produs şi la Craiova.

 

Datorită celor aproape 200 kg în minus faţă de un B-Max si­milar, echipată cu motorul de 100 CP, Fiesta accelerează cu două secunde mai repede până la 100 km/h şi consumă cu un litru de benzină mai puţin la 100 km. De asemenea, Fiesta poa­te fi chiar plăcută la condus pe drumuri de munte, nu doar în oraş, suspensia mai fermă contribuind la un caracter di­na­mic. Pe lângă EcoBoost, în gamă se mai regăseşte şi clasicul de 1,2 litri şi 60 CP, 1,0 litri fără turbo de 80 CP, 1,0 EcoBoost de 12CP şi cele două dieseluri de 1,5 litri TDCi de 75 CP şi cel de 1,6 litri şi 95 CP. 

 

Ford Fiesta

 

Propulsie: turbo, benzină, L3, 999 cmc, tracţiune faţă, transmisie manuală cu cinci trepte, 100 CP la 6.000 rpm, 170 Nm la 1.400 rpm

 

Performanţe: 0-100 km/h 11,2 s, viteză maximă 180 km/h, consum mediu 4,3 l/100 km, emisii CO2 99 g/km.

 

Preţ model testat: de la 12.650 de euro cu TVA

 

Plus: noi tehnologii, motor economic, ţinută de drum

 

Minus: banchetă spate incomodă la drum lung

 
 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Cele mai citite ştiri
AFACERI DE LA ZERO