Auto

Ford B-Max vs. Dacia Lodgy. Care este cel mai avantajos?

 Ford B-Max vs. Dacia Lodgy. Care este cel mai avantajos?

Autor: Bogdan Alecu

22.03.2012, 15:11 3770

Ford B-Max este primul model nou al constructorului american produs la Craiova în serie. Dacia Lodgy este primul model Dacia produs exclusiv în Maroc, dar şi cel mai avansat şi mai spaţios model de până acum asamblat sub emblema Dacia. Ambele modele au fost lansate în versiune de serie la Geneva, şi pentru ambele s-au comunicat preţurile oficiale. Care sunt diferenţele reale de preţ şi care sunt avantajele reale ale acestora?

Pentru acest comparativ economic vom lua în calcul versiunea Lodgy Laureate cu motorul de 1,2 litri TCe de 115 CP care are un preţ de 13.100 de euro, cu TVA. Ce primim de aceşti bani? Jante din oţel de 15 inchi, dublu airbag, ABS, computer de bord, proiectoare ceaţă, aer condiţionat, geamuri electrice faţă, închidere centralizată, sistem audio cu Bluetooth şi USB. Pentru 300 de euro este oferit în plus sistemul de navigaţie, 100 de euro costă scaunele faţă încălzite, 300 de euro ESP-ul şi 350 de euro limitatorul de viteză, senzori de parcare şi volan îmbrăcat în piele.

Un Ford B-Max cu motorul Ecoboost de 1,0 litri şi 100 CP şi echiparea de mijloc Trend vine de la 14.650 de euro cu TVA. Echiparea include în plus oglinzi electrice şi încălzite, volan îmbrăcat în piele, computer de bord, mânere ale portierelor şi carcasele oglinzilor în culoarea caroseriei, lumini de curtoazie şi compartiment pentru ochelarii de soare. Şi această versiune va beneficia de un pachet First Edition în valoare de 1.600 de euro oferit gratuit, care include aer condiţionat, radio-CD cu Bluetooth şi asistenţă de urgenţă, senzori de parcare şi oglinzi rabatabile electric.

Care sunt diferenţele în ceea ce priveşte domensiunile? Lodgy are 4,5 metri lungime, un ampatament de 2,8 metri şi un portbagaj de 827 de litri în versiunea cu cinci locuri şi 207 litri în cea cu şapte locuri. Astfel, Lodgy este un monovolum de clasă compactă ce reprezintă o alternativă la Ford Grand C-Max sau Renault Grand Scenic, ambele modele având preţuri de peste 20.000 de euro.

Ford B-Max are o lungime de 4,06 m, fiind cu aproape jumătate de metru mai scurt, iar portbagajul său are 326 de litri, valoare care poate fi majorată la aproape 1.300 de litri prin rabatarea banchetei, ce permite transportarea unor obiecte cu o lungime de până la 2,35 m.

În ceea ce priveşte consumul, motorul de pe B-Max are un consum mediu de 4,8 litri/100 km, în timp ce Lodgy tot cu un motor supraalimentat de 115 CP dar de 1,2 litri necesită în medie 5,8 litri/100 km.

Principalulele avantaje ale lui Ford sunt - lipsa montantului central care permite o deschidere de 1,5 metri, motorul mai mic şi mai economic de o putere similară, echiparea care include şase airbaguri, fiind proiectat pentru a primi cinci stele la EuroNCAP şi nu doar trei precum modelele Dacia. Nu în cele din urmă, contează faptul că va fi fabricat la Craiova, iar un model configurat va fi livrat foarte repede, în timp ce Lodgy este produs în Maroc, ceea ce automat înseamnă costuri mari de transport pentru Dacia faţă de cele mici ale Ford. Lodgy vine cu un interior foarte spaţios, un portbagaj foarte mare şi un preţ cu peste 5.000 de euro mai scăzut decât al concurenţilor direcţi. Cu toate acestea, în timp ce B-Max poate atrage clienţi dinspre modele compacte precum VW Golf, Opel Astra sau chiar Ford Focus, Lodgy intră direct pe o piaţă unde în România principalul său rival, Chevrolet Orlando a vândut anul trecut 132 de maşini, iar cel mai bine vândut monovolum compact a fost Peugeot 3008 cu 372 de unităţi.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Cele mai citite ştiri
AFACERI DE LA ZERO