Auto

Eşecul negocierilor. Deşi anunţată din februarie, măsura impozitului de 1% din cifra de afaceri este contestată puternic de industria auto abia după ce a fost întocmit bugetul

Eşecul negocierilor. Deşi anunţată din februarie,...

Autor: Bogdan Alecu

15.12.2023, 09:00 3426

Scăderile drastice anunţate pentru programele Raba şi Rabla Plus vor înjumătăţi aproape piaţa auto în 2024, estimează ACAROM, în timp ce taxa pe 1% din cifra de afaceri pentru companiile cu business mare şi profit mic va afecta direct marii producători de componente, deja influenţaţi negativ de valul electrificării.

Sectorul auto din România, un business anual de peste 30 de miliarde de euro, care reprezintă o treime din exporturile econo­miei locale şi 13% din Produsul Intern Brut şi care au în total peste 260.000 de angajaţi, se declară şocat de noile măsuri bugetar fiscale care vizează programele Rabla şi Rabla Plus, anunţate în proiectul de Ordonanţă de Urgenţă publicat de Ministerul Finanţelor în data de 13 decembrie 2023, iar primele reacţii au venit pe 14 decembrie.

ZF a scris încă din 2 februarie 2023 despre intenţia coaliţiei de a introduce taxa de 1% cifră de afaceri, cu aproape 11 luni înainte ca asociaţiile din industria auto să reacţionize la planurile guvernanţilor.

Miza propunerii de a introduce o taxă de 1% din cifra de afaceri pentru companiile mari este 3,5 miliarde lei de la 260 de companii.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO