Auto

După Volkswagen, şi Renault lansează în România un automobil electric, la săptămâni după ce Guvernul a anunţat programul de susţinere. Galerie foto

.

.

Autor: Bogdan Alecu

18.05.2015, 15:01 1307

Renault România a lansat astăzi oficial pe piaţa locală modelul electric ZOE, cu un preţ de pornire de 20.900 de euro cu TVA inclus, dar fără baterie, pentru care de va plăti o chirie lunară de la 79 de euro.

Acesta este cel de-al treilea autoturism electric disponibil pe piaţa locală după Mitsubishi iMiEV ( 32.240 de euro cu TVA) şi Volkswagen e-up! (26.222 euro cu TVA), în condiţiile în care Ministerul Mediului a anunţat un program de susţinere a achiţiei unui autoturism electric, care cumulat cu programul Rabla asigură o reducere de 6.500 de euro, dar numai pentru 100 de maşini, program care cel mai probabil va demara în iunie.

Astfel, un Renault ZOE va avea un preţ de pornire de 14.400 de euro cu TVA, similar cu al unui model Renault Clio diesel, având avantajul unui cost mult mai redus, în condiţiile în care un „plin” cu energie electrică, costă, potrivit companiei, 4,5 lei, cu care se pot parcurge circa 150 km.

Spre comparaţie, un diesel pe aceeaşi distanţă ar consuma motorină în valoare de circa 50 de lei. Lunar se plăteşte o chirie cuprinsă între 79 de euro (pentru un contract cu o perioadă de peste 36 de luni şi cel mult 12.500 km parcurşi anual şi 152 de euro lunar pentru 30.000 km anual şi contract pe 12 luni. Spre comparaţie, luând în calcul consumul urban oficial al unui Renault Clio 1,5 dCi 90 CP de 4,3 litri de motorină/100 km, rularea a 12.500 km anual ar costa (cu un preţ de 6 lei litrul de motorină) lunar 60 de euro în medie (cu 19 euro mai ieftin comparativ cu chiria bateriei) respectiv 145 de euro pentru (faţă de 142 de euro cât ar costa chiria pentru 30.000 km anual pe o perioadă de peste 36 de luni).

Diferenţa o reprezintă faptul că mentenanţa unui automobil electric este mult mai ieftină faţă de un diesel, neexistând filtre de motorină, ulei de motor sau curea de distribuţie care să fie schimbate la intervale regulate de timp, astfel încât costul total de operare este mai mic pentru modelul electric.

ZOE dispune de un motor electric sincron cu rotor bobinat, cu o putere de 65 kW, furnizează instantaneu cuplul maxim de 220 Nm. Acceleraţiile şi reprizele sunt energice încă de la turaţii joase. Liniştea în timpul rulării şi acceleraţia liniară fac ca timpul petrecut la volan să fie mai plăcut. Renault ZOE este vehiculul electric de serie cel mai performant din lume în ceea ce priveşte autonomia, datorită sistemului exclusiv „Range OptimiZEr ” care permite creşterea autonomiei modelului cu 25%.

Cu o arie de acţiune care variază între 100 km şi 150 km în funcţie de stilul de condus şi de condiţiile meteo, Renault ZOE are cea mai ridicată autonomie din categoria sa. Această performanţă este posibilă cu ajutorul sistemului „Range OptimiZEr” care echipează toate versiunile Renault ZOE şi care regrupează 3 inovaţii tehnice majore: sistemul de recuperare a energiei la frânare, de ultimă generaţie, pompa de căldură ce oferă un confort termic excelent în interior, păstrând autonomia vehiculului şi anvelopele EnergyTM E-V, o inovaţie dezvoltată de Renault şi Michelin, notată cu calificativul maxim A, pentru rezistenţă la rulare aderentă pe sol umed.

„ZOE înglobează expertiza tehnologică Renault Zero Emissions într-un produs de serie accesibil şi 100% electric. ZOE este un reprezentant al noii mobilităţi electrice, perfect compatibil cu ritmul alert al vieţii citadine. începând de astăzi, modelul completează coerent gama Renault Z.E. în România alături de Kangoo Z.E. şi Twizy, a declarat Ionuţ Gheorghe, Director de Marketing Renault România.

Modelul a obţinut 5 stele la testele internaţionale EuroNCAP, şi totodată punctajul maxim pentru siguranţa pietonilor.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO