Auto

Drive Test: un Ranger pregatit pentru off-road

Drive Test: un Ranger pregatit pentru off-road
02.05.2007, 18:26 28

Am incercat sa vedem daca ce presupune numele este adevarat. Si noul Ford Ranger ne-a demonstrat in conditii off-road ca este cu adevarat o masina care se poate descurca in padure si pe drumuri desfundate la fel de usor cum o face in oras sau pe un drum forestier.
Am testat noul Ford Ranger pe un traseu organizat in muntii Ciucas, traseu ce a inclus urcusuri si pante cu o inclinare de pana la 40 de grade dar si drumuri desfundate si chiar cu zapada pe alocuri. S-a dovedit stabil in curbe, cu o inclinare laterala moderata, care poate ajunge chiar pana la 49 de grade, o directie bine cantarita si in acelasi timp responsiva. Dar, lucru comun la un pick-up, pe drumurile si curbele cu denivelari Ranger poate deveni usor incomod datorita suspensiilor tari, in ciuda amortizoarelor cu gaz, daca bena nu este incarcata.
Ford Ranger este echipat cu noul motor diesel de 2,5 litri TDCI si o putere de 143 de cai putere adusi de sistemul de injectie common-rail. Cuplul maxim de 330 Nm este obtinut la o turatie de doar 1.800 de rotatii pe minut cu un consum de carburant de doar 9 litri in parcurs de teren accidentat in conditii de rulare 4X4. Consumul scade la aproximativ 8 litri in conditii de rulare 4X2, pe carosabil.
Sistemul de tractiune al modelului este gestionat cu ajutorul reductorului cu patru trepte de langa schimbatorul de viteze.
Siguranta pasagerului este asigurata in mediu off road sau din oras cu ajutorul airbag-urilor frontale si laterale, incuietorilor automate pentru copii la portierele din spate, coloanei de directie deformabila, a franelor hidraulice cu servoasistare si a sistemului ABS pe 4 roti.
Versiunile de echipare pentru Ranger sunt XL, XLT si Limited, cu caroserie in 2 sau 4 usi si o bena care suporta o incarcatura de aproape 1.100 de kilograme.
In Romania Ford Ranger vine intr-o piata in care segmentul pick-up reprezinta doar 1% cu o sarcina similara celei pe care o poate transporta. Reprezentantii Romcar Motors, importatorul noului Ford Ranger in Romania au stabilit pentru acest model o tinta de vanzari de 200 de unitati pentru urmatoarele opt luni, in conditiile in care acesta trebuie sa concureze cu Toyota Hylux, Nissan Navarra, Mitsubushi L200 si Mazda BT 50. Pretul modelului testat de noi, Ford Ranger XLT este de 29.851 de euro cu taxele incluse, un pret similar celui al principalilor sai concurenti.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO