Auto

Dacia promite revoluţie de primăvară: Spring primeşte un facelift consistent, care include un interior nou dar şi cu posibilitatea de a transforma maşina într-un generator pe roţi

Dacia promite revoluţie de primăvară: Spring primeşte...

Autor: Bogdan Alecu

24.02.2024, 20:59 3414

La trei ani de la prima lansare şi la un an de la prima restilizare, Dacia vine cu un nou Spring pe piaţa europeană, care în premieră va fi exportat de uzina Dongfeng din China şi în Marea Britanie.

Faceliftul puternic include schimbări majore atât la exterior cât şi la interior. Dincolo de modificările estetice, lista  principalelor modificări include noua planşă de bord care vine la pachet cu un sistem infotainment ce dispune de un display de 10 inchi, similar cu cel din Duster III, un sistem de recuperare a energiei la frânare dar şi un sistem V2L – Vehicle to Load, adică posibilitatea de a alimenta terţe echipamente direct din bateria maşinii.

Astfel, cu un adaptor specific care se conectează la conectorul de încărcare al automobilului, integrat în grila faţă, acţionează ca o priză tradiţională de 220V/16A. Cu un sistem adaptat şi câteva modificări la tabloul de siguranţe, maşina ar putea alimenta inclusiv o locuinţă - dar nu cu toate echipamentele funcţionale.

Pe de altă parte, în ciuda faptului că maşina vine cu un sistem de recuperare a energiei, autonomia promisă de constructor este aceeaşi cu cea a vechiului model, bateria şi motorizările fiind de asemenea aceleaşi.

Dacia doreşte să încurajeze trecerea la vehiculele electrice, iar designul unui automobil – împreună cu eficienţa, preţul şi utilitatea sa – reprezintă un element cheie pentru atragerea clienţilor. Mai mult, concurenţa este una tot mai puternică în Europa, având în vedere că tot mai mulţi constructori chinezi vin direct pe piaţa europeană cu propriile maşini.

Noul Spring adoptă noile elemente de design inaugurate de cea de-a treia generaţie a modelului Duster. Modelul beneficiază astfel de un aspect mai robust, cu mai multă personalitate, în timp ce interiorul a fost complet refăcut. Pavilionul este singura componentă a caroseriei păstrată de la generaţia anterioară.

„Adoptând noul univers vizual şi grafic al mărcii, Spring îşi confirmă statutul de membru esenţial al familiei Dacia. Modelul beneficiază de un design serios, care inspiră siguranţă. Bazându-se pe succesul generaţiei anterioare, noul Spring îşi afirmă personalitatea şi spiritul său autentic", a spus David Durand, Director de Design Dacia.

Un detaliu specific noului Spring îl reprezintă cele două benzi de culoare neagră prezente atât la nivelul calandrului, cât şi transversal de-a latul hayonului, între blocurile optice spate. Semnătura luminoasă în formă de Y, similară celei a noii generaţii Duster, este prezentă atât la blocurile optice faţă, cu tehnologie LED, cât şi la cele din spate.

Noul Spring este disponibil într-o gamă de şase nuanţe, inclusiv noul Beige Safari şi Brick Red.

La interior planşa de bord este complet nouă, afişând noul univers grafic al mărcii Dacia, care se distinge prin linii orizontale, şi integrând totodată o nouă gamă de ecrane digitale. Spring dispune acum de un tablou de bord digital de 7”, color, care poate fi personalizat, disponibil pe toate nivelurile de echipare, şi de un ecran central de 10” pentru versiunile superioare. Paleta de culori şi materialele utilizate pentru interior au fost modernizate pentru a oferi o calitate superioară, dar cu o diversitate de opţiuni esenţiale cu scopul de a controla costurile.

Elementele de culoare albă prezente la nivelul carcasei blocului de instrumente, la baza schimbătorului de viteze şi a spaţiilor de depozitare de la baza uşilor, conferă interiorului o impresie de prospeţime. Semnătura emblematică în formă de Y se regăseşte în forma aeratoarelor, (de culoare albă pe nivelele de echipare standard şi de culoare Copper Brown pe nivelul de echipare Extreme). Partea centrală a planşei de bord este colorată diferit, în funcţie de nivelul de echipare: Alto Grey pe versiunea Essential, Brick Red pe Expression, Kaki Lichen pe Extreme.

Nivelul de echipare Extreme dispune de un set de covoraşe solide, din cauciuc, şi praguri cu ornament specific, cu linii inspirate de hărţile topografice.

Spaţiul de încărcare este mai generos, având un volum total de 308 litri, cu 6% mai mare comparativ cu modelul anterior, respectiv 1.004 litri cu scaunele din spate rabatate – mai mult decât vehiculele rivale de dimensiuni similare şi la egalitate cu modelele similare din segmentul B. În plus, spaţiul suplimentar de depozitare (torpedoul dublu, spaţiile de depozitare de la baza uşilor, etc.) cu un volum total de aproape 33 de litri depăşeşte, de asemenea, standardele segmentului.

Accesoriile ingenioase, dar practice, optimizează şi mai mult capacitatea de depozitare şi încărcare a noului Spring. Un spaţiu de depozitare cu un volum de 35 de litri, amplasat sub capota faţă, se adaugă spaţiilor utile prezente la interiorul vehiculului. Modificarea vine în contextul în care utilizatorii modelului actual instalau deja un “frunk” pentru cablul de încărcare.

Consola centrală poate găzdui un suport pentru pahare, realizat cu ajutorul tehnologiei de imprimare 3D, eficientă din punct de vedere al resurselor.

Noul Spring poate fi echipat cu accesorii YouClip precum noul Duster III. Inginerii Dacia au inventat YouClip, un sistem simplu şi ingenios care permite fixarea a numeroase accesorii în zone cheie din habitaclu, într-un mod practic şi solid. Noul Spring este echipat în serie cu 3 puncte de fixare YouClip (unul pe planşa de bord, două pe consola centrală).

Acestea pot fi echipate cu o husă de depozitare, un suport de smartphone cu încărcător cu inducţie sau un ingenios dispozitiv « 3 în 1 » care combină un suport de pahare, un cârlig de ancorare pentru o plasă de cumpărături şi o lanternă. Toate aceste accesorii compatibile YouClip sunt disponibile în reţeaua de agenţi Dacia.

Pentru o experienţă de condus optimizată, noul Spring dispune de un tablou de bord digital de 7", care poate fi personalizat. Situat în spatele noului volan – acum reglabil pe înălţime – afişajul color prezintă informaţiile esenţiale într-un mod simplu şi eficient. Acesta poate fi personalizat pentru a afişa date suplimentare, cum ar fi autonomia rămasă, consumul de energie sau sistemele de asistenţă pentru şofer. Când automobilul se încarcă, şoferul poate verifica pe tabloul de bord digital nivelul bateriei şi timpul rămas pentru o încărcare completă.

Conectivitate optimizată şi capacităţi multimedia. Disponibil ca dotare în standard pe versiunile Essential şi Expression, Media Control este un sistem multimedia complet, cu comenzi pe volan, cu afişaj al informaţiilor media şi al apelurilor telefonice pe tabloul de bord. Sistemul dispune de 2 difuzoare, conexiune Bluetooth, un port USB. Atunci când este conectat la aplicaţia gratuită Dacia Media Control, şoferul poate accesa funcţiile radio/media de pe ecranul smartphone-ului său, precum şi alte funcţii (de exemplu, navigaţia), beneficiind de o ergonomie concepută special pentru a fi utilizată în timpul conducerii.

Sistemul Media Nav Live – în serie pe nivelul de echipare Extreme şi opţional pe Expression – are un ecran central de 10", care încorporează navigaţie conectată până la 8 ani, integrând informaţii în timp real despre condiţiile de circulaţie şi hărţi europene actualizate. Mai mult, oferă conectivitate Apple CarPlayTM şi Android AutoTM, precum şi două porturi USB.

Noile sisteme de asistenţă la conducere (ADAS) se adaugă echipamentelor disponibile pe noul Spring pentru a răspunde celor mai recente norme de siguranţă (GSR2): frânarea automată de urgenţă (cu detectarea vehiculelor, pietonilor, bicicliştilor şi motocicliştilor), recunoaşterea panourilor de semnalizare cu alertă de depăşire a vitezei legale, asistenţă la parcarea cu spatele, semnal pentru oprirea de urgenţă, alertă la schimbarea benzii de circulaţie, asistenţă la menţinerea benzii  de circulaţie, sistem de supraveghere a atenţiei şoferului şi apel de urgenţă (eCall). Şi, pentru a uşura viaţa clienţilor săi, Dacia introduce butonul "My Safety" care permite un acces rapid la configuraţia preferată de sisteme de asistenţă la conducere.

Motorizarea de 65 CP este acum disponibilă pe mai multe versiuni. Noul Spring oferă motorul de 65 CP/48 kW pe o gamă mai largă de versiuni. Acesta este de acum disponibil atât pe nivelul de echipare Expression, cât şi pe versiunea Extreme. În ceea ce priveşte motorizarea de 45 CP, aceasta este disponibilă atât pe versiunea Essential, cât şi pe versiunea Expression.

Datorită greutăţii sale reduse, noul Spring consumă mai puţină energie şi beneficiază astfel de o autonomie sporită, fiind totodată mai eficient. Ca expresie a abordării sale respectuoase faţă de mediu, Dacia a decis să renunţe la elementele din crom şi la pielea de origine animală pe toate modelele sale, astfel că noul model este proiectat în conformitate cu criterii foarte stricte pentru a satisface nevoile specifice ale clienţilor din segmentul A.

Singurul automobil electric care cântăreşte mai puţin de o tonă. Greutatea redusă este principalul atu care permite noului Spring să-şi exprime toate calităţile. Cu o greutate de 984 kg în echiparea superioară Extreme, Dacia Spring este singurul automobil 100% electric din Europa care are mai puţin de o tonă. Greutatea vehiculului a crescut cu doar 6 kg (plus 0,6%) în comparaţie cu generaţia anterioară, în condiţiile introducerii noilor echipamente ADAS (pentru a răspunde celor mai recente norme de siguranţă), precum şi a îmbunătăţirii finisajului şi a echipamentelor standard.

Consum redus de energie. Greutatea redusă, combinată cu eficienţa motorului, îi asigură noului Spring un consum de energie sub 14,6 kWh/100 km, menţinând astfel costurile de utilizare la un nivel scăzut.

O baterie adaptabilă. Bateria compactă de 26,8 kWh este calibrată cu precizie pentru a satisface nevoile şi stilul de viaţă al utilizatorilor noului Spring, fără a reduce performanţa generală. Dispunând de o autonomie de peste 220 km pentru toate versiunile (omologare în curs), autonomia este mai mult decât suficientă pentru şoferii cu trasee cotidiene de 37 km pe zi, conform datelor colectate prin intermediul sistemelor conectate la bordul vehiculului.

Frânare regenerativă. Pentru a optimiza şi mai mult autonomia, noua Dacia Spring este echipată pentru prima dată cu un sistem de frânare regenerativă care este activat prin selectarea poziţiei „B" a noului selector de viteze.

Încărcare uşoară şi rapidă. Noua Dacia Spring este echipată standard cu un încărcător de curent alternativ de 7 kW care permite încărcarea bateriei la o priză casnică de la 20% la 100% în mai puţin de 11 ore sau în doar 4 ore cu ajutorul unui wall box de 7 kW. Opţional, este disponibil un încărcător de curent continuu de 30 kW, care asigură încărcarea rapidă de la 20% la 80% în doar 45 de minute.   

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO