Auto

Dacia a livrat 1.000 de maşini electrice Spring din primul lot de 1.600. Livrările din 2021 pot ajunge la 3.500 – 4.000

Dacia, prin Renault Commercial Roumanie, a demarat în prima parte a lunii octombrie livrările modelului Dacia Spring pe piaţa locală, cu câteva săptămâni întârziere faţă de termenul anunţat iniţial, din cauza crizei microchipurilor. Până la finalul lunii octombrie Dacia a ajuns să livreze primele 1.000 de unităţi clienţilor din România.

"A ajuns în România primul lot de 1.600 de maşini Dacia Spring, iar anul acesta vor fi livrate circa 3.500 în România şi circa 10.000 la nivel european", au declarat reprezentanţii Dacia.

Primul lot de maşini a fost livrat prin portul Koper din Slovenia către mai multe pieţe europene, dintre care şi România.

Primul automobil Dacia Spring a fost livrat la Craiova, de către reprezentanţa locală, Redac Craiova.

La nivelul primelor nouă luni din acest an s-au înmatriculat 1.900 de maşini electrice şi tot aproape 1.900 de maşini plug-in hybrid – acestea din urmă pot funcţiona şi pe baza motorului termic.

Aproape o treime din vehiculele livrate au ajuns în posesia unor clienţi din Bucureşti şi din judeţul Ilfov. Volume semnificative au fost înregistrate şi în judeţele Timiş, Iaşi, Cluj şi Braşov. Majoritatea clienţilor (95%) au dorit să dispună şi de sistemul de încărcare rapidă la bornă de curent continuu, oferit opţional. Modelul este echipat în serie cu un cablu mode 3 (7KW AC) pentru wallbox.

Albastrul se afirmă deja drept culoarea preferată de clienţii primului model 100% electric din gama Dacia, 40% din vehiculele livrate în luna octombrie afişând această nuanţă de caroserie.

Dacia Spring dispune de un motor electric de 33 KW (45 CP), cuplat cu o baterie de 26,8 KWh care asigură o autonomie de 230 km conform ciclului WLTP şi de 305 km conform ciclului WLTP City (care cuprinde doar partea urbană a ciclului omologat).

Modelul beneficiază, în serie, de numeroase echipamente de siguranţă, printre care: limitator de viteză, ABS, ESP, repartitor electronic al forţei de frânare, 6 airbag-uri, apel de urgenţă (buton SOS), aprindere automată a farurilor şi frânare automată de urgenţă.

Garanţia oferită este de 3 ani sau 100.000 km pentru vehicul şi de 8 ani sau 120.000 km pentru bateria electrică.

Livrările vor continua în mod susţinut către toţi clienţii care au lansat deja o comandă fermă.

La sfârşitul lunii octombrie, Dacia Spring înregistrase deja peste 30.000 de comenzi la nivel european.

Cel puţin o treime din cele 15.000 de comenzi ferme, cu avans plătit, pentru electrica Dacia Spring au fost înregistrate din România, potrivit calculelor făcute de ZF, în condiţiile în care la nivel european la finalul lunii iunie s-au înregistrat un total de 15.000 de comenzi, potrivit datelor Grupului Renault din acel moment.

Ultimele informaţii cu privire la volumul preco­menzilor, adică numărul celor care au plătit 100 de euro pentru a se înscrie pe listă, indica 10.000 din România la mijlocul lunii aprilie, însă nu toţi au plătit şi avansul de 5% din valoarea maşinii fără programul Rabla Plus. Livrarea maşinilor se va face atât în 2021, cât şi în 2022 în condiţiile în care clienţii vor să cumpere maşina electrică prin programul Rabla Plus care asigură un „discount“ de 10.000 de euro. Astfel, Spring ajunge să coste în România circa 7.700 de euro faţă de circa 18.000 de euro preţ de listă datorită programelor Rabla şi Rabla Plus.

Pe de altă parte, maşina doar poartă emblema Dacia, aceasta fiind proiectată în Franţa şi fiind fabricată în China alături de alte trei modele electrice aproape identice dar care costă numai 8.600 de dolari precum Renault K-ZE, preţul fiind similar cu cel din România după bonusul din partea statului, care astfel subvenţionează maşini importate din China.

La nivelul primului semestru, marca Dacia a vândut 262.814 vehicule, în creştere cu 24,5%, beneficiind de vânzările Noului Sandero, care rămâne cel mai vândut model către persoane fizice din Europa.

În iunie a fost dezvăluit Noul Duster, iar în luna septembrie, la Salonul de la München, marca a prezentta noul său model de 7 locuri Jogger.

Într-un context perturbat în continuare de pandemia COVID-19, Renault Group a vândut 1.422.600 de vehicule în primul semestru din 2021, în creştere cu 18,7 % faţă de rezultatul înregistrat în perioada similară din 2020, dar cu 24,2 % mai puţin decât în semestrul întâi al anului 2019.

 
 
AFACERI DE LA ZERO
Linkuri utile

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.