Vânzările de autoturisme ale mărcii Dacia în Republica Moldova au scăzut cu 36% în primul semestru al acestui an faţă de perioada similară a anului trecut, la 327 de unităţi, potrivit datelor dealerilor auto, echivalentul a 4 mil. euro, luând un preţ mediu de 12.000 de euro.
Declinul mărcii autohtone pe piaţa de peste Prut vine în contextul în care vânzările de maşini din Republica Moldova au scăzut cu 28% în prima jumătate a acestui an, la mai puţin de 1.700 de maşini. Şi în aceste condiţii, brandul autohton rămâne cel mai bine vândut, cu o cotă de piaţă de aproape 20%. Spre comparaţie, vânzările de autoturisme din Moldova din primele şase luni sunt mai mici decât cele din judeţul Braşov din România, unde s-au livrat aproape 2.000 de maşini în acelaşi interval din acest an, iar dacă Moldova are o populaţie de 3,6 mil. locuitori, Braşovul are 550.000 de locuitori. Pe de altă parte, dacă în Braşov salariul mediu net este de 410 euro în martie, în Moldova era de 218 euro în aceeaşi perioadă.