Auto

Cum arată un MINI "de ţară"

Cum arată un MINI "de ţară"

Cum arată un MINI "de ţară"

Autor: Bogdan Alecu

26.08.2011, 12:54 1215

Până de curând nimeni nu şi-ar fi imaginat un MINI SUV diesel 4x4, la fel cum nimeni nu visa la un Porsche diesel, dar ambele au devenit realitate. Ca şi în cazul Porsche, MINI a reuşit să-şi conserve destul de bine personalitatea, chiar dacă este acum într-un segment cu totul noul. Gama Countryman, SUV-ul MINI lansat anul trecut, a primit acum şi dieselul mai puţin puternic de pe BMW X1, de 2,0 litri şi 143 CP, care poartă denumirea de MINI Countryman SD, echipat inclusiv cu transmisie integrală ALL4 şi o cutie de viteze automată.

În ceea ce priveşte designul, noul Mini păstrează pe cât posibil trăsăturile specifice mărcii, atât la interior cât şi la exterior. Mai mult, poate fi personalizat până în cel mai mic detaliu. Spre exemplu, modelul testat dispunea de plafon vopsit în culoarea albă, peste care era aplicat un autocolant cu drapelul Marii Britanii, la fel ca şi pe oglinzile retrovizoare.

Şi interiorul rămâne fidel Mini. Una dintre surprizele din habitaclu este sistemul MINI Connected Drive, sistem multimedia ce permite să foloseşti internetul de pe iPhone-ul amplasat în suportul special din cotieră, ca să accesezi reţelele de socializare cum ar fi facebook sau twitter. Practic, descarci pe iPhone o aplicaţie MINI Connected şi te conectezi la maşină printr-un cablu USB. Mai mult, aplicaţia include şi un soft prin care maşina vorbeşte cu tine, comentează diferite aspecte şi la final întocmeşte un grafic cu cât de "verde" ai condus, informaţii care prin intermediul profilului sunt uploadate pe Internet.

Interiorul lui Mini Countryman poate fi transformat într-unul ansamblu deosebit. În locul banchetei se poate opta pentru două scaune independente, cu o conformaţie similară cu a celor din faţă, adică moi şi bine profilate. Iar, dacă optaţi pentru pachetul din piele "Lounge Carbon Black", vă veţi simţi ca într-o maşină de lux.

Caracterul practic este bun doar parţial, portbagajul având 350 de litri, mai mare ca la un Mini Cooper normal, dar sub nevoile unei familii. Spaţiile de depozitare din interior sunt şi ele suficiente doar într-o măsură mai mică, buzunarele de pe feţele interioare ale uşilor plătind puţin tribut designului cu forme curbe. Interesant e, totuşi, tunelul central, continuat până în spate, precum şi posibilitatea de modificare a iluminării interioare, lucru mai util noaptea.

Motorul are o putere de 143 CP, adică 32 CP în plus faţă de dieselul de numai 1,6 litri de pe Mini Countryman Cooper D. Poate părea o diferenţă cam mică, dacă ne gândim că e o cilindree cu 0,4 litri mai mare. Însă, pentru acest Countryman este suficient ca să îi confere o notă de crossover sportiv.

Modelul de test era echipat cu o cutie de viteze automată cu 6 trepte, cu un comportament foarte bun şi un timp foarte redus de schimbare a treptelor.

Se poate merge şi încet, dar şi foarte rapid - în stilul kick-down, cutia se adaptează foarte rapid şi schimbarea treptelor se face la un regim superior de turaţie. În plus, frâna de motor intervine destul de prompt, aşa că la frânările mai lente nu trebuie să te bazezi doar pe pedala de frână.

În privinţa motorului, cuplul maxim de 305 Nm este disponibil la 1.750 rpm. În practică, încă de la 1.500 rpm se simte vâna motorului, ceea ce se traduce în reprize foarte bune pe şosea, depăşirile fiind foarte sigure.

Caracteristici tehnice
Model: MINI Countryman Cooper SD
Motor: diesel, 2,0d, 143 CP, 305 Nm
Cutie de viteze: Automată, 6 trepte
Acc. 0-100 km/h 9,5 secunde
Viteză maximă: 195 km/h
Consum mediu: 5,7 litri/100 km
Preţ (cu TVA): 44.224 de euro
Plus: design, consum scăzut, comportament rutier dinamic
Minus: preţul

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO