Auto

Conceptul Manifesto al Dacia devine maşină de raliu: Sandrider, derivat din Manifesto, va participa la Raliul Dakar din 2025

Conceptul Manifesto al Dacia devine maşină de raliu:...

Autor: Bogdan Alecu

30.01.2024, 12:15 183

Dacia, partea a Grupului Renault, a dezvăluit astăzi prototipul Sandrider, pregătit să îşi facă debutul în competiţia internaţională Raliul Dakar şi în Campionatul Mondial de Rally-Raid în anul 2025. În premieră astfel, dacă în trecut Dacia apela la imaginea unor modele deja existente pentru motorsport, cum a fost Duster în trecut, acum vine cu imaginea unui concept, în condiţiile în care piaţa se aştepta să vadă un Duster III sau Bigster drept imagine pentru Dakar.

Vehiculul este modelat după conceptul Manifesto, prezentat iniţial în 2022 şi care beneficiază de colaborarea cu Prodrive, companie britanică de inginerie. Sandrider este construit respectând regulile categoriei Ultimate T1 Plus, mizând pe agilitate şi o greutate minimă, pentru a satisface cerinţele piloţilor profesionişti.

Designul minimalist al Sandrider scoate în evidenţă funcţionalitatea pură, renunţând la elementele superflue. Accentul a fost pus pe vizibilitate, cu o capotă înclinată şi un planşeu de bord non-reflectorizant. Interiorul oferă un tablou de bord modular care permite ajustări personalizate pentru fiecare echipaj.

Întruchipând duritatea caracteristică raliurilor, prototipul se bazează pe o structură întărită, caroserie din fibră de carbon şi suspensii dedicate competiţiei rally-raid. Sistemul electric de înaltă tensiune menţine accesoriile la o performanţă optimă în condiţii dificile, iar inovaţii precum scaunele speciale Sabelt, roţile de rezervă uşor accesibile şi prezoanele magnetice simplifică şi îmbunătăţesc logistica în cursă.

Fidel angajamentului pentru sustenabilitate, Dacia urmăreşte să se poziţioneze printre liderii decarbonizării accesibile. Eforturile inginerilor s-au concentrat pe reducerea masei vehiculului pentru a scădea consumul de carburant şi pe aerodinamica avansată pentru a mări eficienţa energetică. Motorul vehiculului funcţionează pe un combustibil sintetic ecologic dezvoltat de Aramco, plasând testarea tehnologiei în condiţiile neprietenoase ale desertului.

Înaintea debutului său competiţional, Sandrider va fi supus unor serii complexe de teste internaţionale. Raliul Marocului din 2024 va marca prima participare oficială a vehiculului într-o competiţie, precedând angajamentul în cadrul W2RC.

Echipa "The Dacia Sandriders" este formată din piloţi cu realizări remarcabile, inclusiv legendarul Sébastien Loeb, cu nouă titluri mondiale consecutive, şi Cristina Gutiérrez Herrero, o pionieră în raliuri şi Nasser al-Attiyah, cvintuplu câştigător al raliului Dakar. Această trio va fi în fruntea campaniei Dacia pentru performanţă şi inovaţie în sporturile cu motor.

Cu această mişcare îndrăzneaţă, Dacia nu doar că îşi extinde graniţele în arena sportului auto, dar consolidează şi promite un viitor automobilistic care respectă şi susţine imperativele ecologice globale. Sandrider, aşteptat să concureze în unele dintre cele mai dificile condiţii, va testa limitele ingineriei Dacia şi viziunea îndelungă pentru performanţă durabilă şi accesibilă.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO