Auto

Cel mai mic Mercedes, pregatit si pentru soselele romanesti

27.10.2004, 00:00 19



Noul Mercedes Clasa A pare sa se asorteze foarte bine cu serpentinele de la Poiana Brasov. Cel putin asa crede importatorul marcii germane pe piata romaneasca, compania Autorom, care a organizat primul drive-test oficial din Romania tocmai in aceasta regiune.



Progresul fata de generatia precedenta este indiscutabil, atat in ceea ce priveste designul cat si tehnologiile implicate. Privit frontal, noul Mercedes Clasa A arata mai indraznet, fiind evident conceptul "sandwich" dezvoltat de producatorul german - inaltimea ridicata a masinii traducandu-se intr-un grad ridicat de siguranta.



Inginerii germani au decis ca noul Mercedes Clasa A sa nu reprezinte doar un mic exercitiu de design ci au facut modificari majore fata de modelul anterior, care in cei sapte ani de productie a totalizat vanzari de 1,1 milioane de unitati vandute in intreaga lume.



Astfel, conceputa pentru a satisface nevoile unei intregi familii, limuzina este foarte inalta comparativ cu alte modele din clasa sa.



La interior, dimensiunile mai mari ale masinii se traduc intr-un spatiu mai mare pentru pasageri. Senzatia de spatiu este accentuata si de trapa panoramica cu lamele de ghidare, care, din pacate nu este inclusa ca dotare standard.



In plus, volanul masinii este un adevarat joystick de la care sunt accesate aproape toate functiile masinii. Soferul poate, prin intermediul multitudinii de butoane de pe volan sa acceseze computerul de bord, sistemul de navigatie sau telefonul.



CD player-ul sau radioul sunt la randul sau actionate prin intermediul butoanelor situate pe volan, ceea ce contribuie la cresterea confortului soferului s iai permite acestuia sa fie mai atent la conditiile de drum.



Si daca tot a venit vorba de conditiile de drum, trebuie mentionate sistemul electronic de asistare a directiei si sistemul de amotizare selectiva, o alta gaselnita a germanilor, care si-a facut din plin datoria pe chiar si pe o sosea bombardata din Bucuresti.



Pentru confortul individual al pasagerilor poate fi instalat, spun cei de la Merecdes, si sistemul optional thermotronic, care asigura in inetriorul habitaclului un climat adaptat preferintelor fiecaruia dintre pasageri.





Tehnologie la indemana



Chiar daca este vorba de cel mai mic Mercedes, Clasa A nu putea face de ras marca germana, recunoascuta pentru gradul tehnologic ridicat al produselor sale.



Sistemul Comand APS permite soferului sa vizualizeze toate informatiile necesare despre vehicul: consum, cantitatea de combustibil disponibila, kilometri parcursi. In plus, echipamentul de navigare si interfata pentru telefonie mobila ar trebui sa asigure conditiile necesare pentru o crestere a confortului pentru sofer.



Fiind o masina de famile, Clasa A pune accentul pe elemente precum spatiul de bagaje. Practic, cei 435 de litri ai portbagajului se pot mari prin rabatarea scaunelor sau demontarea banchetei din spate, iar prin intermediul sistemului optional Easy-Vario-Plus-System spatiul de incarcare poate ajunge la 1.995 de litri.



Clasa A este disponibil in doua variante de caroserie, cu trei sau cu cinci usi si are o lungime de 3,83 m, fiind astfel superioara cu aproape zece centimetri generatiei precedente.





Marimea nu conteaza in materie de siguranta



Mercedes Clasa A, desi o masina mai inalta decat o limuzina conventionala, vine sa compenseze prin dotarile ce vizeaza securitatea in trafic. Constructorul german mizeaza pe faptul ca inaltimea protejeaza pasagerii in cazul unui impact lateral. Sistemul impotriva blocarii rotilor la franarea (ABS), sistemul de asistare la franare (BAS), programul electronic de stabilitate (ESP), toate acestea actioneaza in diverse situatii critice intlanite in carosabil. Totusi, in cazul unui impact frontal, blocul motor care este inclinat, gliseaza pe sub podeaua oblica a pedalelor si diminueaza pericolul ca partile componente sa intre in masina.



Daca tot credeti ca nu este de ajuns, germanii ofera ca dotare optionala airbag-urile laterale in spate, si tetierele active ale scaunelor din fata, care ajuta la protejarea capului in cazul unui impact din spate, care ar accidenta coloana vertebrala.





Motoare noi si vechi



Gama de motorizari a noului model Clasa A a fost de asemenea imbunatatita cu patru variante corespunzatoare normelor de poluare Euro 4. Trei dintre acestea sunt variante diesel, cea de-a patra fiind pe benzina.



Noile motoare sunt, potrivit Mercedes, mai puternice cu 38% comparativ cu versiunile vechi si consuma cu 10% mai putin carburant.



Gama de motorizari este completata pe langa noile variante, de trei motoare pe benzina, de 1,5 litri, 1,7 litri si 2 litri, care dezvolta 95 cai-putere, 116 ca-putere, respectiv 136 cai-putere.



Mercedes Clasa A este disponibil in trei variante, in functie de nivelul echiparii- Classic, Elegance si Avantagarde.



Versiunea de baza, Classic, ofera ca dotari standard airbag-uri frontale si laterale (integrate in spatarul scaunelor), sistem de protectie la impactul lateral, centuri de siguranta cu limitator de forta si retractor, sistem impotriva blocarii rotilor la franare (ABS), sistem anti - alunecare (ASR) si program electronic de stabilitate (ESP). In plus, dotarile standard inlud si computerul de bord, oglinzile electrice incalzite, geamuri electrice izolate termic cu senzor pentru cele din fata, sau instalatie de aer conditionat si coloana de directie ajustabila.



Nivelul de echipare pentru versiunile superioare este completat de volanul cu schimbator de viteze imbracat in piele, incrustatii din lemn in usi, proiectoare de ceata, stopuri de culoare inchisa si bare de protectie in culoarea masinii.



Potrivit reprezentantilor Autorom, importatorul oficial al marcii pe piata romaneasca, pana in luna iulie a acestui an, cand a fost epuizat stocul disponibil, au fost vandute 19 unitati din vechiul model Clasa A, adica aproape jumatate din cat s-a vandut pe ansamblul anului trecut.



Cu preturi cuprinse intre 17.386 euro si 23.626 euro cu toate taxele incluse, noua Clasa A ar trebui sa ajunga anul acesta, spun reprezentantii Autorom, la 60 de unitati, pentru ca anul viitor vanzarile sa creasca la 140 de unitati.



Pana la realizarea acestor volume de vanzari, Mercedes Clasa A are de luptat cu modele proaspat lansate pe piata romaneasca sau care vor aparea in Romania in urmatoarea perioada precum Fiat Idea, Renault Modus sau Peugeot 1007, dar si cu modele cu staturi vechi pe piata romaneasca, precum Opel Meriva sau Audi A2.
andreea.paun@zf.ro ; ionut.bonoiu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO