Auto

Cate dintre premierele de la Frankfurt vor putea fi vazute la Salonul de la Bucuresti

24.09.2003, 00:00 25



Asteptat cu infrigurare din doi in doi ani, Salonul auto din Bucuresti pregateste pentru acest an o supriza pentru vizitatori. Cei 200.000 de vizitatori - acesta este estimarea organizatorilor pentru editia din acest an - care vor trece de maine pe la Romaero Baneasa vor avea ocazia sa vada pentru prima data in Romania marci la care cu putin timp in urma doar visau precum Bentley, Lamborghini sau Maserati. Care vor fi insa atractiile din acest an ale showului de la Bucuresti?



Cea mai mare suprafata la editia din acest an a salonului - aproape 2.000 de metri patrati - este ocupata de Porsche Romania, adica importatorul in Romania al marcilor Audi, Porsche, Seat, Skoda, Volkswagen. Principala atractie a importatorului vor fi fara indoiala modelele Bentley Continental GT sI Lamborghini Gallardo, care vor fi prezente in premiera la salonul din Bucuresti.Alte modele in premiera expuse de importatorul roman sunt 911 Carrera 4S Cabrio sI 911 Turbo Cabrio, adica doua modele Porsche care vin in Romania la doar o saptamana distanta de la premiera mondiala de la Frankfurt.



O alta premiera asteptata la standurile Porsche Rmania era a cincea generatie a Volkswagen Golf, insa pana la urma se pare ca acest model nu va mai putea fi vazut la SIAB. Va putea fi vazut in schimb versiunea cu ampatament marit a modelului Audi A8, care vine la randul sau direct de la Frankfurt, dar sI sportivele Skoda Fabia WRC si Seat Leon Cupra R.



Auto Italia, reprezentantul in Romania al marcilor auto italiene Fiat, Alfa Romeo si Maserati, dar si a celei coreene SsangYong, are planuri mari pentru editia din acest an a salonului bucurestean. Astfel, grupul Auto Italia ocupa, prin cele patru marci auto si marca de motociclete Honda, o suprafata de 1.800 de metri patrati. Oficialii Auto Italia au anuntat pentru salonul auto de la Bucuresti nu mai putin de patru avanpremiere nationale si cinci premiere nationale absolute. Printre avanpremiere se regasesc Fiat Panda si Fiat Ideea, adica cele doua modele prin care grupul Fiat incearca sa depaseasca problemele pe care le-a traversat in ultima perioada, dar si Alfa GT Coupe si noua Alfa 166, nava-amiral a marcii italiene. Cele cinci premiere nationale sunt noile variante Fiat Punto si Alfa 156, ultima in conceptia celebrului Giorgeto Giugiaro, dar si modele precum Alfa 147 GTA, Alfa Spider si Maserati Trofeo. In plus, Auto Italia vine si cu cateva noutati in ceea ce priveste gama de motoare prin introducerea variantelor Multijet.



Standurile Dacia si Renault sunt amplasate la fel ca si la editia de acum doi an fata in fata. Daca reprezentantii producatorului francez, care reprezinta in Romania si marca Nissan au anuntat deja modelele care vor fi expuse, reprezentantii producatorului local sunt mult mai secretosi. Singura noutate certa la acest salon va fi prezenta variantei Solenza cu airbag, si, potrivit celor de la Dacia, “inca o supriza". Aceasta ar putea fi, potrivit surselor din piata auto, varianta de motorizare diesel pentru modelul Solenza.



Renault este prezent la SIAB 2003 cu trei modele noi din familia Megane. Este vorba de variantele Megane Estate, Megane Coupe Cabriolet si Scenic II. In plus, a patra generatie a modelului Espace va fi la randul sau expus la salonul auto bucurestean. Privirile celor care vor vizita standul Nissan, aflat imediat langa cel Renault vor fi in mod cert atrase de roadsterul 350Z, dar si de micul Nissan Micra care isi va face intrarea oficiala in Romania cu aceasta ocazie.



Francezii de la Citroen nu s-au lasat mai prejos si vor prezenta la editia din acest an a salonului de la Bucuresti best seller-ul Citroen C3 si mai ales varianta C3 Pluriel, de la care se asteapta sa capteze atentia vizitatorilor.



Fata in fata cu Citroen se va afla standul marcii japoneze Toyota care va avea la editia din acest an a salonului alocata o suprafata de 800 de metri patrati. Aici va fi expusa, potrivit reprezentantilor companiei, intreaga gama, incepand cu micul Yaris si ajungand Avensis, Corolla, Celica sau roadsterul MR-2. Nu puteau lipsi automobilele cu tractiune integrala, adica Rav si cele doua variante Land Cruiser. In pus, marca de lux a grupului nipon - Lexus va fi reprezentata la SIAB de modelul de teren RX 300.



Noua Serie 6 de la BMW ar trebui sa fie, potrivit reprezentantilor Automobile Bavaria, importatorul oficial al marcii in Romania, punctul principal de atractie la standul nemtilor de la editia din acest an a salonului bucurestean, mai ales ca vine la doar o saptamana de la premiera mondiala de la salonul auto Frankfurt. In plus, noua Serie 5 va fi expusa la randul sau la SIAB, alaturi de roadsterul Z4. Celelalte marci pe care Automobile Bavaria le vinde in Romania nu au fost nici ele neglijate. Astfel, Mini va fi prezenta prin noul One diesel, iar MG Rover prin intreaga gama curenta si prin modelul Rover Streetwise prezentat in premiera la Frankfurt.



Volvo si Peugeot, care vor avea standurile amplasate exact in fata marcilor Automobile Bavaria au pregatit si ele surprize. Astfel, Volvo, va prezenta pe o suprafata de aproape 500 de metri patrati modele precum Volvo XC 90, S80 sau C70 Cabrio. Punctul principal de atractie va fi insa fara indoiala versiunea sport Volvo 60 R.



Peugeot va fi prezent la Salonul de la Bucuresti din acest an cu varianta sport 206 RS si coupe-cabrioletul 307 cc, cel despre care reprezentantii leului de la Sochaux spun ca va continua povestea de succes a modelului din gama mica 206 cc. In plus, pentru pasionatii sporturilor cu motor, la standul Peugeot va fi expus si varianta de raliu 206 WRC.



Si daca tot am vorbit de marci sportive nu se putea trece cu vederea marca nipona Subaru, care va fi prezenta in premiera cu un stand propriu la SIAB, unde vor fi prezentate modelul din clasa medie Legacy si SUV-ul Outback.



Poate una dintre cele mai mari suprize la acest salon va fi prezenta la standul Opel, pe langa modele precum Signum, noua Corsa (face-lift), Meriva, Zafira, Vectra sedan, Vectra GTS, Vivaro sau Astra a unor modele precum Daewoo Kalos cu 4 sau 5 usi, Evanda si noua Nubira. Explicatia este simpla: din aceasta toamna GM Daewoo, adica noua entitate formata de producatorul american prin cumpararea unei parti dintre fabricile Daewoo Motor si care detsine drepturile asupra marcii Daewoo, va intra oficial si pe piata locala cu noile modele lansate.





De la SAB la... SIAB



Cel mai mare eveniment automobilistic din Romania, Salonul Auto beneficiaza la aceasta editie de o "rebrandare", activitate la moda in ultimii ani mai ales in randul companiilor. Printre organizatori se afla din acest an, alaturi de Asociatia Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA), societatea franceza AMC Promotion, cea care organizeaza si Salonul Auto de la Paris.



Primul lucru la care s-a lucrat a fost chiar denumirea, din acest an manifestarea care in mod traditional era numita SAB (Salonul Auto Bucuresti) urmand sa se transforme in SIAB (Salonul International Auto Bucuresti).



Cei125 de expozanti vor beneficia de o suprafata de 38.000 metri patrati, cu 10% mai mare decat in 2001.



Marea absenta la salonul auto din acest an este fara indoiala cea a marcilor aflate in divizia auto a grupului Tiriac - Chrysler, Ford, Hyundai, Jeep, Mazda, Mercedes, Mitsubishi, Smart. Explicatia oferita de oficiali a fost promovarea unei strategii mai puternice in teritoriu, care urma sa implice fonduri sustinute.



Marcile care vor fi prezente cu standuri la editia din acest an a Salonului au profitat insa de lipsa marcilor din cadrul grupului Tiriac si si-au crescut in cea mai mare parte suprafata de expunere.



Salonul se va desfasura intre 26 septembrie si 5 octombrie, iar pretul de intrare este de 80.000 de lei.



La editia precedenta a Salonului Auto Bucuresti & Accesorii (SAB), cea din 2001, cifra de afaceri a fost, potrivit organizatorilor, de aproape 2 milioane de dolari, valoare aproximativ egala cu cea inregistrata la editia din anul 1999. Biletele platite de spectatori vor constitui pana in 20% din cifra de afaceri a evenimentului, restul fiind furnizat de expozanti.



De pe urma acestui eveniment nu au castigat doar organizatorii. Pe langa faptul ca reprezinta o modalitate foarte eficienta pentru expozanti de a-si promova produsele, in cadrul Salonul Auto Bucuresti 2001, potrivit organizatorilor, in jur de 90% din masinile expuse au fost vandute. ionut.bonoiu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO