Auto

Care sunt concurenţii direcţi ai lui Ford B-Max pe piaţa locală şi care sunt avantajele fiecăruia

Care sunt concurenţii direcţi ai lui Ford B-Max pe piaţa locală şi care sunt avantajele fiecăruia

Autor: Bogdan Alecu

25.03.2012, 16:30 1326

Pe piaţa locală B-Max va fi mai ieftin ca un Opel Meriva, principalul său concurent, dar mai scump decât Citroen C3 Picasso, care pleacă de la 12.750 de euro.

Cel mai ieftin B-Max vine cu un preţ de pornire de 13.400 de euro cu TVA, valabil pentru motorul pe benzină de 1,4 litri 90 CP şi echiparea Ambiente care include şase airbaguri, ESP, geamuri electrice faţă/spate, ESP, jante din oţel de 15 inchi. Cine comandă maşina înainte de luna septembrie, când încep livrările, va primi pachetul First Edition în valoare de 1.000 de euro şi care include aer condiţionat şi radio-CD cu MP3. Mai mult în cadrul programului "Rabla" preţul maşinii va ajunge la 10.700 de euro.

Spre comparaţie, Opel Meriva, principalul concurent al lui B-Max, lansat în 2010 tot cu un concept "diferit" de portiere (în acest caz uşile spate care se deschid invers faţă de cele din faţă, concept similar cu cel de la Rolls Royce Phantom sau maşinile dinainte de cel de-al Doilea Război Mondial), acesta porneşte de la 14.170 de euro cu TVA pentru versiunea cu motor pe benzină de 1,4 litri şi 100 CP. Pe de altă parte, echiparea de bază Selection a Meriva nu include aer condişionat sau computer e bord.

Mai ieftin decât B-Max vine Citroen C3 Picasso, cu un preţ de pornire de 12.750 de euro cu TVA, pentru motorul de 1,4 litri şi 95 CP şi echiparea Attraction care include computer de bord, geamuri electrice faţă, închidere centralizată, dublu airbag, dar nu şi aer condiţionat sau radio-CD.

Pe piaţa locală Ford vrea să vândă cel puţin 500 de maşini din noul B-Max, "furând" clienţi atât de la Opel Meriva, Citroen C3 Picasso, cât şi de la modele compacte precum VW Golf, în timp ce producţia va fi de aproximativ 60.000 anul acesta şi peste 120.000 de maşini anul viitor.

Gama motorizărilor noului B-Max este alcătuită din cinci propulsoare, dintre care trei pe benzină - 1,4i 90 CP, 1,6i 105 CP (disponibil numai cu transmisie automată cu dublu ambreiaj Powershift) şi 1,0 Ecoboost de 100 sau 125 CP (produs la Craiova) şi două diesel, unul de 1,6 litri TDCi 95 CP dar şi unul nou de 1,5 litri TDCi şi 75 CP.

Alături de noile propulsoare, B-Max mai aduce o premieră în gama Ford - sistemul de infotainment SYNC care debutează astfel şi pe piaţa europeană. În SUA SYNC deja echipează patru milioane de maşini, conform datelor companiei. Similar cu iDrive de la BMW sau MMI de la Audi, Sync poate apela automat serviciul de urgenţă 112 în caz de accident şi se va putea conecta la smartphone-ul şoferului. Lista de opţionale va include printre altele parbriz încălzit, scaune încălzite, sistem Start&Stop, senzori de parcare. Mai mult, B-Max este proiectat pentru a obţine cinci stele din cinci la testele de siguranţă EuroNCAP, ceea ce din start o face cea mai sigură maşină produsă vreodată în România, în contextul în care toate modelele Dacia au primit până acum doar trei stele.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO