Auto

Bogdan Nuna, Huf Group: Vrem să realizăm produse end-to-end în România, să coagulăm local toate resursele. Avem ingineri foarte buni aici şi mărim echipa. Huf Group, cu 800 de angajaţi în România, intenţionează să se extindă prin recrutarea a 50 de noi ingineri în 2023

Bogdan Nuna, Senior Vice President, Product Development, la Huf Group: Ce lipseşte este o colaborare mai strânsă a jucătorilor importanţi din industrie. Încă nu ştim să ne ajutăm între noi şi nici companiile între ele. Lipseşte gândirea macro, cum să integreze, să colaboreze împreună pentru securizarea resurselor şi a proceselor.

Bogdan Nuna, Senior Vice President, Product Development, la Huf Group: Ce lipseşte este o colaborare mai strânsă a jucătorilor importanţi din industrie. Încă nu ştim să ne ajutăm între noi şi nici companiile între ele. Lipseşte gândirea macro, cum să integreze, să colaboreze împreună pentru securizarea resurselor şi a proceselor.

Autor: Bogdan Alecu

10.05.2023, 19:20 768

„Inginerul nostru ideal este o persoană cu experienţă în domeniul auto şi cu o bună înţelegere a sistemelor mai complexe“.

Furnizorul de sisteme de auto­rizare şi acces pentru auto­turisme Huf România, parte a grupului Huf, cu vânzări globale de peste 1 miliard de euro, vrea să transforme centrul de dezvoltare al companiei din Timişoara într-un centru cheie la nivel mondial, unde inginerii români vor avea posibilitatea de a concepe un produs de la zero, cu responsabilitate totală pentru întregul proiect.

„Am definit o strategie de dezvoltare a echipei noastre locale astfel încât să putem acoperi toate disciplinele necesare unui proiect, inclusiv expertiza în managementul de proiect. Timişoara a început în 2011, ca locaţie de suport pentru echipa de development din Germania, dar în maximum doi ani va putea prelua res­pon­sa­bilităţi complete de produs şi va deveni un centru de competenţă tehnică,“ a declarat Bogdan Nuna, Senior Vice President, Product Development, la Huf Group.

Bogdan Nuna s-a alăturat companiei Huf Romania în ianuarie 2022, după o carieră de 15 ani la Hella şi trei ani la Con­tinental, ambele companii cheie în industria auto la nivel global şi mai ales în România.

În România, Huf are 800 de angajaţi şi vânzări de 110 mil. euro. „Am început la Huf în ianuarie 2022 la Timişoara, unde am preluat funcţia de director al centrului de inginerie. Ambele locaţii ale companiei din România, Timişoara şi Arad, îşi diversifică portofoliul de produse livrate la nivel global şi responsabilităţile de proiect. În cursul optimizării continue a amprentei globale de producţie a Huf, o varietate de produse a fost transferată de la locaţiile din Germania la Arad, unde Huf a construit facilităţi de producţie“, a explicat Bogdan Nuna.

El explică faptul că ceea ce l-a atras la Huf a fost oportunitatea de a proiecta noi sisteme end-to-end, hardware şi software, nu doar componente. „Produsele meca­tro­nice - mecanică plus electronică - au avut prioritate la noi. Acum facem un nou pas în tranziţie, adăugând software & sisteme la por­tofoliu. De exemplu, vedeta în por­tofoliul nostru acum este Phone as a Key pentru care echipa de dez­voltare de produs este 80%, aici la Timişoara. Pro­ducătorii de automobile im­pun cerinţe foarte speciale în ceea ce pri­veşte autorizarea şi accesul la vehicule. La urma urmei, experienţa vehiculului începe cu această primă întâlnire. Cu sistemul nostru Phone as a Key, oferim produ­că­torilor de automobile un pachet complet pentru accesul modern la vehicule“, explică Bogdan Nuna.

Mânerele uşilor sunt mult mai mult decât o combinaţie de metal şi plastic. O gamă largă de senzori permite o varietate de funcţionalităţi. Inginerii români lucrează la noi generaţii care vor fi mai mici, mai modulare şi mai uşor de integrat.

„În Timişoara sunt în jur de 220 de ingineri - majoritatea lucrează în domeniul software şi avem toate disciplinele necesare pentru a coordona un întreg proiect - management de proiect, software şi hardware.“

„Datorită experienţei mele, sunt obişnuit să mă ocup de produse diverse, majoritatea servind mega-tendinţele actuale, precum digitalizarea, e-mobility etc. Ceea ce m-a atras la Huf a fost poziţia deja de lider în domeniul accesului şi autorizării auto. Experienţa începe cu Huf: indiferent dacă maşina este echipată cu un motor electric sau cu combustie sau dacă se conduce autonom: şoferii şi pasagerii trebuie să intre şi să iasă în siguranţă şi confortabil. Aceasta este expertiza Huf şi există un spaţiu amplu pentru a crea o experienţă şi mai bună pentru utilizator“, a declarat vicepreşedintele pentru dezvoltare.

Începând cu august 2022, Bogdan Nuna a preluat rolul de Senior Vice President, Product Development, pe toate domeniile de dezvoltare a produselor, cercetare şi dezvoltare la nivel global. „Astăzi nu mai sunt „responsabil“ doar pentru România, ci pentru Huf la nivel global. Aceasta include o echipă de peste 600 de oameni, toate produsele pe care le avem şi locaţiile din SUA, Mexic, Germania, România, India şi China“, explică Bogdan Nuna.

Misiunea pe care şi-a asumat-o este de a echilibra împărţirea responsabilităţilor în cadrul Huf. Ţinta este de a răspunde nevoilor clienţilor din întreaga lume şi de a dezvolta exact produsele potrivite pentru toate pieţele - de la producătorii de echipamente originale premium „clasice“, precum Audi, BMW, Mercedes-Benz, Porsche şi Volkswagen, la jucători inovatori precum Tesla, precum şi la noii producători de echipamente originale chinezi. În acelaşi timp, oferă soluţii pentru diverse segmente de piaţă şi clienţi, inclusiv Stellantis, Scania, Toyota, JLR, Renault, Dacia şi alţii. „Prin urmare, avem nevoie de o reţea de dezvoltare de înaltă performanţă, în care fiecare centru de inginerie îndeplineşte un anumit rol. Principalul nostru centru tehnologic se află în Germania, la sediul central din Velbert“, a declarat Bogdan Nuna.

În ultimul an, locaţia din Timişoara şi-a mărit echipa cu 30% - alte 50 de persoane vor fi recrutate pe parcursul acestui an.

„Inginerul nostru ideal“ este o persoană cu experienţă în domeniul auto şi cu o bună înţelegere a sistemelor mai complexe. Acest lucru este valabil mai ales pentru posturile de inginer de sistem. Aceştia îndeplinesc un rol cheie, deoarece au mereu în vedere întregul sistem: structura şi arhitectura acestuia, gradul de standardizare, industrializarea şi optimizările constante . În acest moment ne concentrăm pe angajări în Timişoara, dar suntem flexibili în a lucra cu angajaţi din toată ţara. Avem colegi în Bucureşti, dar şi în Iaşi, dar nu avem în plan să deschidem locaţii acolo, pentru că vrem să investim bani în oameni, nu în clădiri“.

Nuna subliniază faptul că industria auto a devenit extrem de competitivă şi fiecare producător vrea să vină cu plus-valoare. Perioada de dezvoltare a unui produs a scăzut mult. Se investeşte mult la început, iar primele monstre ies foarte repede şi sunt funcţionale încă de la început.

În opinia lui Europa Centrală şi de Est – România, Ungaria, Cehia, a devenit un pilon de neînlocuit pentru Europa de Vest în industria auto. „Ce lipseşte este o colaborare mai strânsă a jucătorilor importanţi din industrie. Încă nu ştim să ne ajutăm între noi şi nici companiile între ele. Lipseşte gândirea macro, cum să integreze, să colaboreze împreună pentru securizarea resurselor şi a proceselor“.

 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO