Auto

BMW X6 M50d: alternativa diesel

BMW X6 M50d: alternativa diesel

BMW X6 M50d: alternativa diesel

Autor: Bogdan Alecu

27.02.2013, 00:07 2264

Coincidenţă sau nu, atunci când Porsche a lansat versiunea Cayenne S Diesel, cu motorul de 4,2 litri V8 de 382 CP, inginerii de la BMW au dorit să demonstreze că ei pot scoate aceeaşi valoare, dar dintr-un diesel de 3,0 litri tri-turbo. Avantajul? Maşina este mai uşoară cu 45 kg, accelerează mai repede, 5,3 secunde faţă de 5,7 secunde până la 100 km/h şi are un consum de combustibil mai scăzut, cu o valoare medie oficială de 7,7 litri faţă de 8,3 litri/100 km în cazul lui Cayenne. În afară de performanţele tehnice cilindreea mai mică atrage după sine şi un impozit anual mai mic, de 2.154 de lei faţă de aproape 6.100 de lei în cazul SUV-ului Porsche, dar şi un RCA mai ieftin. Tot raportat la costuri, X6 M50d are un preţ de pornire de 90.086 euro cu TVA, în timp ce Cayenne S Diesel este mai ieftin, plecând de la 86.367 euro, tehnologia mai avansată având aici un cuvânt greu de spus.

Cu toate că sub capota sa se regăseşte un diesel cu şase cilindri în linie, sunetul baritonal al evacuării dă de înţeles că ar fi un V8 pe benzină. Orice apăsare mai brutală a acceleraţiei va transforma X6-le dintr-un SUV practic într-un adevărat supercar. Pe lângă cuplul enorm, de 740 Nm, aici contribuie şi cutia de viteze cu opt trepte care reuşeşte să schimbe foarte rapid treptele, mai ales în modul sport.

Cu toate că în test nu ne-am apropiat de valorile oficiale în ceea ce priveşte consumul de combustibil, acesta a fost de aproximativ 13-14 litri/100 km în traficul din Capitală, în timp ce în afară a coborât la mai puţin de 9 litri/100 km. Având în vedere performanţele motorului, orice apăsare mai brutală a pedalei de acceleraţie este imediat "taxată" de o creştere a consumului, dar acesta poate impresiona şi prin valorile scăzute care pot fi afişate de computerul de bord când este condus rezonabil.

Având în vedere că anul trecut s-au livrat în România nu mai puţin de şapte mo­dele M5, şi X6 M50d are un potenţial ridicat pe piaţa locală, oferind pe lângă perfor­manţele dinamice ridicate şi un consum rezonabil de combustibil, dar şi o gardă la sol suficient de înaltă pentru a nu avea de suferit de pe urma gropilor din România.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO