Auto

Be Bop, masina trasata dintr-o singura linie

27.08.2003, 00:00 22



Be Bop, Be Bop. Nu, nu sunt vorbele celebrului personaj de desene animate Road Runner, care fuge de coiotul care-l urmareste episod de episod, ci este un exercitiu de design al francezilor de la Renault.



Producatorul francez Renault, cel care a inventat conceptul de monovolum, continua tendinta avantgardista in domeniul design-ului inceputa o data cu modelul Avantime, prin doua concept-car-uri (automobile aflate in faza de concept si care nu sunt destinate productiei de serie) denumite Be Bop.



Design Renault, divizia specializata a producatorului francez a pregatit pentru piata europeana Be Bop si Be Bop, adica doua masini (desi au acelasi... nume) care se abat de la conceptul de monovolum compact. Desi poarta acelasi nume, primul dintre vehicule este un SUV (sport utility vehicle -automobile cu tractiune integrala cu caracteristici de automobile de teren), iar al doilea este un vehicul sport purtand marca Renault Sport.



Noile modele au cate un pic din fiecare concept-car prezentat de Reanult in ultima perioada.



Fizionomia le apropie de Ellypse. Privite din profil, unele dintre trasaturile lor par a continua modelul Koleos, iar interiorul, unde este evidenta prezenta temei "Touch Design" aduce aminte de conceptul Talisman.



Cu 4 metri lungime, cele doua Be Bop se doresc a fi un exemplu de exercitiu de aerodinamicitate, Renault incercand sa demonstreze ca si in cazul monovolumelor se poate vorbi de un design aerodinamic.



Potrivit desgnerilor francezi, Be Bop si Be Bop au fost trasate dintr-o singura linie. In fata, curba se prelungeste cu un mare parbriz panoramic. Apoi curge de-a lungul unui imens acoperis de sticla, pentru a forma apoi o luneta in forma de „V" si un spate in genul vehiculelor actuale ale gamei Renault.



Avand in comun 50% din elementele de caroserie, cele doua concept car-uri se adreseaza tipurilor diferite de clienti. Cu roti de 21 de toli si pneuri Michelin PAX (care permit rularea fara probleme la viteze de pana la 80 de kilometri pe ora si in cazul penelor de cauciuc), Be Bop are o garda la sol de 210 mm si este un vehicul de agrement.



Al doilea Be Bop este un monovolum compact sport. Acesta are culoarea galbena si este echipat cu un motor turbo de 2 litri care dezvolta 225 de cai-putere.



Nu putem sa va spunem care ar putea fi pretul acestor doua modele, deoarece mai mult ca sigur acestea nu vor intra in productia de serie. Pentru cei care vor neaparat sa vada cum este la volanul acestor modele, nu le ramane decat rezerve un bilet de avion pentru jumatatea lunii viitoare cand cele doua Be Bop vor fi prezentate la Salonul Auto de la Frankfurt.
ionut.bonoiu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO