Auto

B-Max costă de la 13.500 de euro, iar primele maşini vor fi livrate în septembrie

B-Max costă de la 13.500 de euro, iar primele maşini vor fi livrate în septembrie

Autor: Bogdan Alecu

21.03.2012, 19:54 854

Primele maşini vor ajunge în showroomuri în iulie, în timp ce livrările către clienţi se vor face din septembrie. Alături de demararea campaniei de recrutare a 500 de noi angajaţi pentru uzina auto, acesta este primul pas făcut de Ford pentru a arăta că începând cu vara acestui an, va demara în sfârşit producţia de serie în România, după mai bine de patru ani de când a preluat uzina şi cu aproape doi ani întârziere faţă de calendarul iniţial.

"B-Max se va putea comanda oficial de mâine (joi - n. red.) din showroom, odată ce vom primi lista oficială de preţuri. Momentan nu s-a comunicat nimic oficial cu privire la ", a spus directorul de vânzări al unui dealer Ford.

Pe piaţa locală B-Max va fi mai ieftin ca un Opel Meriva, principalul său concurent, dar mai scump decât Citroën C3 Picasso, care pleacă de la 12.750 de euro.

Prima ţară în care a fost comunicat preţul oficial pentru B-Max a fost Franţa, imediat după lansarea din cadrul Salonului Auto de la Geneva de la începutul acestei luni. Cea mai ieftină versiune, cu echiparea de bază Ambiance şi motorul pe benzină de 1,4 litri 90 CP costă 15.800 de euro.

Cea mai ieftină versiune cu motorul Ecoboost de 1,0 litri şi 100 CP şi versiune Trend pleacă în Franţa de la 19.050 de euro, în timp ce versiunea cea mai scumpă cu motor diesel şi echipare de top ajunge la 22.300 de euro.

"Ne-am gândit la mai multe metodede a vinde B-Max, inclusiv să schimbăm imaginea dealerilor.

În plus, experienţa de vânzare va fi alta, clientul având la dispoziţie un iPad pentru a vedea diferite detalii ale automobilului. Experienţa de vânzare va fi similară cu cea dintr-un Apple Store, în care clienţii se documentează online, dar cumpără din magazin, unde stau, se documentează sau beau o cafea", a declarat Joerg Beyer, director de produs şi tehnologii pentru B-Max.

Pe piaţa locală Ford vrea să vândă cel puţin 500 de maşini din noul B-Max, "furând" clienţi atât de la Opel Meriva, Citroën C3 Picasso, cât şi de la modele compacte precum VW Golf, în timp ce producţ ia va fi de aproximativ 60.000 anul acesta şi peste 120.000 de maşini anul viitor.

Gama motorizărilor noului B-Max este alcătuită din cinci propulsoare, dintre care trei pe benzină - 1,4i 90 CP, 1,6i 105 CP (disponibil numai cu transmisie automată cu dublu ambreiaj Powershift) şi 1,0 Ecoboost de 100 sau 125 CP (produs la Craiova) şi două diesel, unul de 1,6 litri TDCi 95 CP, dar şi unul nou de 1,5 litri TDCi şi 75 CP.

Alături de noile propulsoare, B-Max mai aduce o premieră - sistemul de infotainment SYNC care debutează astfel şi pe piaţa europeană. În SUA SYNC deja echipează patru milioane de maşini, conform datelor companiei. Similar cu iDrive de la BMW sau MMI de la Audi, Sync poate apela automat serviciul de urgenţă 112 în caz de accident şi se va putea conecta la smartphone-ul şoferului.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO