Caută doar în titlu
Auto

Arestarea lui Ghosn, o adevărată avalanşă de probleme pentru puternica alianţă din auto. Renault către Nissan: nu-i mai contactaţi pe membrii boardului nostru!

De la arestarea lui Ghosn pe 19 noiembrie, în Japonia, Renault şi guvernul francez, cel mai mare acţionar al companiei au cerut să vadă concluziile unei investigaţii interne Nissan, care include acuzaţii de abatere financiară a executivului de 64 de ani.

Ghosn a fost acuzat luni, în Japonia, pentru că nu a declarat o serie de venituri. În timp ce Nissan l-a demis din funcţia de preşedinte, la câteva zile de arestare, el a rămas preşedinte şi CEO al partenerului francez.

Consiliul de administraţie al Renault se întruneşte pe 13 decembrie, iar concluziile anchetei Nissan vor fi prezentate la întâlnire, fiind posibile şi discuţii asupra viitorului lui Ghosn.

Compania franceză a spus companiei Nissan să nu-i contacteze directorii înaintea întâlnirii, deoarece astfel de contacte au fost în afara canalelor agreate pentru comunicarea datelor sensibile.

Nissan s-a oferit săptămâna trecută să informeze boardul Renault despre dovezile faptelor lui Ghosn. Însă Renault a cerut Nissan să informeze avocaţii companiei, care ţin o întâlnire în fiecare săptămână cu oficiali ai firmei japoneze, la Paris.

Fabricantul japonez l-a invitat mai târziu pe Thierry Bollore, care a fost numit CEO adjunct al Renault, cu aceleaşi atribuţii ca şi Ghosn, la o zi după arestare, precum şi membrii consiliului de administraţie, pentru a examina rezultatele investigaţiilor.

Şi Bollore le-a spus celor de la Nissan, marţi, să „se abţină de la contactarea consiliului”.

Schimbul de mesaje dintre Renault şi Nissan este un alt exemplu al relaţiei dintre cei doi producători de automobile, tot mai tensinată, în ciuda asigurărilor făcute de directorii ambelor părţi de a păstra alianţa. Alianţa, în care Ghosn a fost motorul, este văzută ca fiind vitală pentru supravieţuirea pe termen lung a companiilor membre.

Guvernul francez a declarat marţi că nu a fost înştiinţat de detaliile acuzaţiilor ce îi sunt aduse lui Ghosn.

Sub presiunea guvernului francez, Ghosn explorase posibilitatea unei legături mai profundă sau chiar o a unei fuziuni între Renault şi Nissan, în ciuda rezervelor puternice ale producătorului japonez de maşini.

Renault deţine 43,4% din Nissan. Deşi are vânzări cu 60% mai mari faţăd e partea franceză, compania japoneză partenerul secund în ierarhia acţionariatului, cu o participaţie mai mică de 15%, fără drept de vot, în firma franceză. Cel mai mare acţionar al Renault este statul francez, cu 15%.

Ghosn a fost inculpat luni, împreună cu Nissan şi presupusul partener Greg Kelly, pentru că nu a declarat 43 de milioane de dolari din veniturile pe care le-a primit, în plus faţă de cele 44 de milioane de dolari plătite pentru perioada de cinci ani care se încheie în martie 2015.

Cotidianul francez Les Echos a anunţat primul că Nissan a transmis un dosar de 400 de pagini privind presupusele abateri ale lui Ghosn, către Renault, prin intermediul avocaţilor.

Monitorul Partidelor Replica lui Cîţu pentru Orban
AFACERI DE LA ZERO
Linkuri utile

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.