Auto

André Schwämmlein, cofondator şi CEO al Flix: Anul 2022 a fost cel mai bun an din istoria companiei. Am ajuns la un venit global de 1,5 mld. euro şi am transportat peste 60 de milioane de pasageri din 40 de ţări

André Schwämmlein, cofondator şi CEO al Flix: Anul...

Autor: Alexandra Matei

15.02.2023, 13:46 456

Reprezentanţii companiei estimează o creştere a veniturilor de cel puţin 20% pentru 2023. 

De la înfiinţarea companiei şi până acum, adică în ultimii zece ani, Flix a transportat aproape 300 de milioane de călători. 

În România, compania este prezentă încă din 2017, iar modelul de afaceri al acesteia se bazează pe o colaborare unică la nivel internaţional cu companiile locale de transport.

Flix SE (Flix), companie germană, cu sediul la Munchen, ce furnizează servicii de mobilitate sustenabile, operând în 40 de ţări la nivel global, inclusiv în România, a ajuns la venituri record în 2022, după doi ani grei pentru industria transportului colectiv.

Anul trecut, spune André Schwämmlein, cofondator şi CEO al Flix, a fost cel mai bun an din istoria companiei, întrucât venitul global al Flix a ajuns la 1,5 mld. euro, plus 185%. În 2022, Flix a transportat peste 60 de milioane de pasageri din 40 de ţări.

„Compania a înregistrat o creştere a veniturilor de 185% faţă de 2021. Peste 60 de milioane de pasageri din 40 de ţări au folosit serviciile FlixBus, FlixTrain, Greyhound în America de Nord şi Kamil Koç în Turcia. De la înfiinţarea companiei, Flix a transportat aproape 300 de milioane de călători. Anul 2022 a fost cel mai de succes an de până acum. Acest lucru arată că Flix este mai mult ca niciodată poziţionat pe o piaţă  în creştere, extrem de atractivă - noi reprezentăm mobilitatea modernă, sustenabilitatea şi digitalizarea. Şi suntem abia la început", a spus André Schwämmlein, cofondator şi CEO al Flix, în cadrul unei conferinţe de presă organizată la Munchen, cu ocazia celei de-a zecea aniversări a primei curse FlixBus.

Reprezentanţii companiei estimează o creştere a veniturilor de cel puţin 20% pentru 2023 şi intenţionează să continue să investească în extinderea serviciilor FlixBus, cât şi a FlixTrain. În plus, sustenabilitatea va continua să fie în centrul strategiei de creştere a Flix Group.

În ciuda restricţiilor de călătorie impuse în contextul pandemiei de Covid-19 în multe ţări în primul trimestru al anului trecut, afirmă oficialii comapniei, peste 60 de milioane de persoane au călătorit cu autocarul şi trenul pe distanţe lungi prin intermediul serviciilor oferite de Flix.

„Observăm că toate pieţele în care operăm şi-au revenit foarte bine după pandemie. Continuăm să ne consolidăm poziţia pe pieţele consacrate şi să ne extindem în continuare oferta în noi ţări pentru a oferi mobilitate sustenabilă unui număr şi mai mare de oameni", a mai spus Schwämmlein.

Flix operează, în prezent, în 35 de ţări europene şi deserveşte un total de aproape 3.000 de destinaţii.

Compania îşi consolidează poziţia de lider pe pieţe cheie precum Germania, Franţa, Italia sau Polonia, însă şi-a extins oferta de călătorii şi în noi pieţe, precum Portugalia, Regatul Unit şi Ţările Baltice. În total, FlixBus şi FlixTrain au transportat peste 38 de milioane de călători în Europa în 2022.

În România, FlixBus este prezentă încă din 2017. Modelul de afaceri al companiei  se bazează pe o colaborare unică la nivel internaţional cu companiile locale de transport.

La nivelul României, datorită revenirii puternice a cererii de călătorii după pandemia Covid-19 şi a interesului pentru a mobilitate colectivă şi sustenabilă, FlixBus şi-a dublat numărul de curse şi şi-a extins semnificativ oferta internaţională în 2022.

Pe plan local, cererea de călătorii cu autocarul a urmat tendinţa de creştere raportată la nivel global, FlixBus transportând peste 145.000 de pasageri din România şi Bulgaria. Pentru regiune, numărul pasagerilor care au folosit autocarele verzi s-a dublat faţă de vara trecută.

„În acest moment, transportul de persoane din România se află la o răscruce de drumuri şi ar putea alege calea schimbării spre deschiderea pieţei şi să permită coexistenţa operatorilor existenţi şi a noilor veniţi, pentru a creşte libertatea de mişcare şi pentru a oferi serviciile de transport pe care românii le doresc şi le merită. Un astfel de pas ar alinia România la obiectivele europene de decarbonizare a transportului şi ar susţine tranziţia spre servicii de mobilitate sustenabile", a transmis Adrian Răşoiu, reprezentantul Flix în România.

Anul trecut, compania a început să opereze primele linii verzi între Bucureşti şi Istanbul, conectând Turcia la reţeaua europeană a Flix. Din 2019, liderul pieţei turceşti, Kamil Koç, face parte din grupul Flix, deservind peste 300 de destinaţii şi aducând mobilitatea verde şi inteligentă pentru locuitorii din Turcia.

În 2022, peste 13 milioane de pasageri au utilizat serviciile Kamil Koç, ceea ce face din Turcia una dintre cele mai mari şi mai importante pieţe de transport cu autocarul pe distanţe lungi din întreaga lume.

Sub umbrela Flix North America, pasagerii Greyhound şi FlixBus au acces la o reţea extinsă care ajunge la aproape 2.300 de destinaţii în Statele Unite, Canada şi Mexic. Anul trecut, mai mult de 8 milioane de pasageri au folosit FlixBus şi Greyhound în America de Nord.

În plus, Flix a început operaţiunile în Brazilia în decembrie 2021 şi deserveşte acum 33 de destinaţii pe cea mai mare piaţă de transport cu autocarul din America de Sud.

În regiune, Flix îşi propune să consolideze anul acesta cooperarea cu operatorii locali, să crească numărul de destinaţii la nivel internaţional şi să îmbunătăţească şi mai mult oferta pentru zonele izolate cu o conectivitate redusă.

Următoarea etapă a expansiunii globale pentru FlixBus va fi lansarea operaţiunilor în Chile începând din acest an. După Brazilia, Chile va fi a doua piaţă FlixBus din America de Sud şi a 41-a ţară din lume cu autocare verzi pe distanţe lungi pe şosele.

 
 
 
 
 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO