Altur Slatina (ALT), producător de piese auto, a încheiat primul semestru cu o cifră de afaceri de 32 milioane lei, în scădere cu 40%, ca urmare a reducerii cererii de produse la principalii clienţi în contextul pandemiei COVID 19, mai ales în al doilea trimestru al anului.
În acelaşi timp, pierderile companiei s-au dublat la 2,5 milioane lei, faţă de 1,2 milioane lei în perioada similară din 2019.
”În perioada martie – iunie cifra de afaceri realizata a reprezentat 40% din cifra de afaceri medie prognozata in bugetul de venituri si cheltuieli pentru anul 2020”, se menţionează în raportul financiar al companiei. ”În semestrul I 2020, Altur nu a vândut şi nu a oprit nici un segment de activitate şi pentru viitor nu se preconizează astfel de evenimente”.
În acest context, veniturile totale ale producătorului s-au redus la 29 milioane lei, de la 56 milioane lei în S1 2019.
Valoarea activelor companiei s-a diminuat cu 15%, la 107 milioane lei, iar datoriile totale se ridică la 46 milioane lei, respectiv 43,23% din pasivul societăţii. Datoriile comerciale reprezintă 21,18% din total datorii.
”ALTUR SA Slatina îşi desfăşoară activitatea fara probleme majore de risc, deşi criza economică mondială a continuat sa se accentueze datorita pandemiei COVID 19, aceasta fiind resimţită si in domeniul nostru de activitate”, se arată în raport.
Capitalizarea bursieră a Altur (ALT) este de 23 milioane lei după ce de la începutul acestui an acţiunile ALT au scăzut cu 20%, pe fondul unor tranzacţii de 392.497 lei.
Investitorul Adrian Andrici are o deţinere de 27,9% din companie, iar Mecanica Roteş are o participaţie de 28,15%.