Auto

Alexandru Petrescu, Ministrul Pentru Mediul de Afaceri: După succesul parteneriatului cu BMW, prin care firmele româneşti vor dezvolta software pentru gigantul german, acum suntem în discuţii şi cu grupul Volkswagen-Audi

Alexandru Petrescu, Ministrul Pentru Mediul de Afaceri:...

Autor: Ştefan Stan

18.05.2017, 10:11 1363

Cu sprijinul direct sau indirect al guvernului avem un ecosistem complex, cu doi producători - Renault şi Ford- cu peste 600 de companii care activează şi livrează, pe zona lanţului de producţie şi zona de automotive, a spus Alexandru Petrescu, Ministrul Pentru Mediul de Afaceri, Comerţ şi Antreprenoriat, în cadrul conferinţei ZF Auto&Logistică 2017.

”Mă preocupă în mod special să corelăm capacitatea de a livra în zona de IT&C şi Automotive. Am reuşit, în urma unor prospecţiuni, implicarea a peste 40 de companii de IT din România într-un proces de selecţie pentru BMW. Am ajuns la o listă scurtă de 4 companii, care astăzi lucrează pe parteneriate cu BMW în zona de software. S-a dovedit un model de succes şi acum lucrăm şi cu grupul VW -Audi. Am reluat toate companiile care au participat la evaluarea în proiectul cu BMW, şi ne uităm şi pe alte zone”, a spus ministrul Petrescu.

Ministrul pentru Mediul de Afaceri susţine că, pe lângă problema autostrăzilor, se ridică cu o stringenţă îngrijorătoare problema disponibilităţii reduse a forţei de muncă. Avem o concentraţie mare pe zona de Vest a României, dar ne interesează să uniformizăm investiţiile şi să putem angrena în muncă şi alte regiuni, care sunt mai în urmă în a atrage investiţiile. Vrem să putem substitui pentru aceste regiuni faptul că geografic nu se află în centrul României. Există un trend ca alte companii să se aşeze în proximitatea celor existente. Orice investitor nefericit poate virusa întreg sistemul. Cei mai buni ambasador pentru România sunt cei care investesc deja astăzi aici, spune Petrescu.

”Dacă VW a venit spre noi, urmărind finalul fericit pe care l-a avut BMW, înseamnă că este interes în zona de automotive pentru România. Sunt cel puţin încă doi producători interesaţi de parteneriate în România pe zona de maşini electrice. Este un domeniu de vârf al tehnologiei. Mă interesează să atrag mai multe companii, atât pe zona de componente auto, şi vrem o lărgire a ecosistemului cu cel puţin încă un brand pe lângă Ford şi Renault.”

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Cele mai citite ştiri
AFACERI DE LA ZERO