Electrificarea pieţei de transporturi rutiere în prezent are nevoie şi de suport din partea clienţilor, un camion electric având un preţ aproape triplu faţă de unul diesel, iar dacă pentru un autoturism este oferit un ajutor prin Rabla Plus de 10.000 de euro, în cazul vehiculelor comerciale nu există un astfel de program.
„Mâine dacă apare un camion pe hidrogen, vom cumpăra pe hidrogen dacă vom avea şi un client pentru care să transportăm cu acesta. Singuri nu putem face asta. În 2-3 ani ne aşteptăm să putem face astfel de investiţii şi fără un client în spate. Acum nu ne putem permite asta pentru că sunt sume foarte mari şi necunoscutele sunt multe. Dar cu experienţă vom putea. Noul camion Volvo electric va face distribuţia de la depozitul central către magazinele din zona sa. Deja e luată în calcul ideea de a monta noi staţii de încărcare şi pentru celelalte depozite“, a declarat pentru ZF Alexandru Păun, antreprenorul care a pus bazele companiei de transport Blue River 78 alături de fratele lui Marian Păun.
Compania a intrat în 2021 în topul celor mai dinamice firme de transport, cu afaceri în creştere cu 14% în 2020, potrivit datelor din anuarul ZF Cele mai dinamice companii din România. Pandemia Covid-19 a prins compania cu un contract nou pe farma, camioanele au transportat de la medicamente la vaccinuri, ceea ce a asigurat creşterea transportatorului. Blue River 78 transportă şi mărfuri generale atât pe rute externe cât şi pe rute interne.