Analiză

Deschiderea mallurilor a dublat magazinele si afacerile retailerilor de textile. Urmeaza inca trei ani de crestere

Deschiderea mallurilor a dublat magazinele si afacerile retailerilor de textile. Urmeaza inca trei ani de crestere

Cu 38 de unitati deschise, Kenvelo este ceaa mai extinsa retea de magazine de imbracaminte in malluri

25.03.2008, 17:10 63

Tinand cont ca pentru urmatorii trei ani sunt anuntate alte 15 malluri, este de inteles faptul ca brandurile vor creste cu inca 50% in numar, mai ales ca multe companii urmaresc toate deschiderile anuntate. Principalele puncte de atractie sunt suprafetele extinse si fluxul mare de clienti din malluri. In acelasi timp, brandurile care se decid sa-si faca intrarea pe piata locala, aleg ca punct de deschidere tot magazine amplasate in marile centre comerciale care pot duce la o amortizare mai rapida a investitiei.
Potrivit estimarilor realizate de ZF, bazate pe datele furnizate de site-urile centrelor comerciale, cea mai extinsa prezenta este cea a companiei Kenvelo, urmata de brandurile autohtone Leonardo, Jolidon, Steilman sau House of Art. Din cele 38 de magazine pe care le detine la nivel local (potrivit site-ului Ministerului de Finante), Kenvelo are deschise unitati in 20 dintre malluri, fiind totodata prezent in toate cele patru malluri din Capitala, respectiv Plaza Romania, Bucuresti Mall, City Mall si Unirea Shopping Center.
Brandurile autohtone reprezinta maximum 20% din totalul brandurilor prezente pe piata din Romania, dar in ciuda numarului mic, ele sunt cele mai extinse la nivelul intregii tari, tinand cont de numarul magazinelor deschise in malluri. Astfel retailerul de incaltaminte si marochinarie Leonardo este prezent in 19 din cele 24 de malluri din Romania.
"Este cel mai modern comert si trebuia sa intram in toate proiectele mari. Dorim sa fim prezenti in toate, pentru ca aceste locatii ne permit dezvoltarea pe suprafete mari, ceea ce locatiile stradale nu ne poate oferi", explica Gratian Ivan, director comercial al Leonardo. Reprezentantul companiei mai adauga la avantajele de a avea un spatiu intr-un astfel de centru comercial, pretul mic al chiriei si faptul ca locatia este un adevarat pol de atractie pentru clienti, mai ales in orasele din provincie.
Din cele 146 de magazine Leonardo, jumatate sunt deschise in malluri si in fostele magazine universale, transformate mai nou in adevarate centre comerciale. "De cand am inceput sa ne dezvoltam in malluri si in galeriile comerciale ale hipermarketurilor ne-am dezvoltat si din punct de vedere al veniturilor. Anul trecut, de exemplu, am avut o crestere a cifrei de afaceri de 60% fata de 2006, in conditiile in care numarul de magazine deschise a crescut cu 40%, ceea ce demonstreaza o evolutie pe fiecare unitate in parte", mai spune Ivan.
Pe locul trei in topul brandurilor cu cea mai extinsa prezenta in malluri se afla marcile Jolidon si Steilman, ambele avand 17 unitati deschise in marile centre comerciale din toata tara. Ele sunt urmate tot de doua branduri romanesti de imbracaminte, House of Art al companiei Staff Collection si Bigotti, fiecare fiind prezent in 13 malluri din Romania.
"Magazinele deschise in malluri reprezinta 40% din numarul total al unitatilor existente si asta pentru ca dezvoltarea House of Art s-a facut in paralel cu aparitia mallurilor, primul magazin fiind deschis in Bucuresti Mall, acum aproximativ noua ani", a declarat Oliviera Mihet, managerul general al Staff Collection.
Motivul pentru care operatorul de magazine House of Art a ales ca locatie mallurile a tinut tot de suprafetele mari de care dispune aici, fata de alte centre comerciale. "Atunci cand consideram ca un mall este amplasat intr-un vad comercial cu potential, ne exprimam interesul de a ocupa o suprafata comerciala in aceasta locatie, mai ales ca vanzarea in mall reprezinta aproximativ 50% din cifra de afaceri a companiei.
In ceea ce priveste clasificarea magazinelor din reteua House of Art din punctul de vedere al localizarii, 40% din unitati sunt amplasate in malluri, 20% in galeriile comerciale ale hipermarketurilor, 35% in alte centre comerciale si doar 5% sunt magazine stradale, numar care potrivit conducerii companiei nu va scadea in viitor.
In 2007 Staff Collection administra 60 de magazine, pentru anul acesta estimand sa ajunga la un numar de 100 de unitati, extindere care va ridica veniturile companiei la aproximativ 22 mil. euro, in crestere cu 20% fata de 2007. Investitia in cele 40 de magazine noi se va ridica la 5 mil. euro.
Cele doua branduri sunt urmate de retailerul de imbracaminte jeans Lee Cooper, care ocupa pozitia a cincea, cu 12 magazine, doar unul dintre acestea fiind situat in Bucuresti, in Plaza Romania. Sunt si companii care au ocolit Capitala, preferand prezenta in orase ca Iasi, Timisoara, Cluj sau Sibiu. Printre aceste branduri se numara Benetton care detine opt magazine in malluri ca Iulius Mall Iasi, Iulius Mall Timisoara, Iulius Mall Cluj, Macro Mall sau Arena Mall.
In ceea ce priveste segmentul de incaltaminte, Leonardo este urmat de Office Shoes (11 magazine) si de Benvenuti (11 magazine). Nici sectorul articolelor sportive nu este slab reprezentat, branduri ca Adidas (13 magazine), Lotto (10 magazine), Nike (9 magazine) fiind prezente in jumatate dintre mallurile deschise la nivel local.
Nu doar brandurile consacrate se extind in centrele comerciale, ci si companii care patrund pentru prima data in Romania. De exemplu, deschiderea centrului comercial Baneasa Shopping City aduce pentru prima data pe piata locala branduri precum Cacharel, Marina Rinaldi, Pimkie, Massimo Dutti, M. Missoni si altele.

Magazine in mallurile din Bucuresti
Marcile retailerilor de imbracaminte Kenvelo si TinaR si brandul de articole sportive Lotto sunt prezente in toate cele patru malluri din Capitala.
Brandurile de imbracaminte pentru barbati Bigotti si Cavalliere au ocolit City Mall, preferand prezenta doar in Plaza Romania, Unirea Shopping Center si Bucuresti Mall
Sectorul de incaltaminte si articole de marochinarie este puternic reprezentat in Capitala prin prezenta marcilor Leonardo, Musette si Office Shoes in trei din cele patru malluri
Brandurile autohtone Donna M si Guara au ales doar doua malluri in Bucuresti, preferand mai mult centrele comerciale din provincie.

Brandurile se extind cu mallurile
Cele 24 de malluri deschise la nivel local se intind pe o suprafata de aproximativ 600.000 de metri patrati
In urmatorii trei ani in Romania se vor mai deschide 15 malluri, cel mai mare de pana acum, Baneasa Shopping City, urmand sa se deschida in luna aprilie a acestui an
Din totalul brandurilor de textile la nivel local, marcile autohtone reprezinta cel mult 20%.
Brandurile romanesti sunt putine la numar, dar au cea mai extinsa retea de magazine la nivel local.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO