Afaceri de la zero

TF1 imbogateste federatia franceza

13.07.2000, 00:00 Autor: Alexandru Dida


Federatia franceza de fotbal, (FFF), si TF 1, principalul canal informational de televiziune, au cazut de acord asupra parametrilor financiari ai noului contract de parteneriat. Pentru perioada 2001-2005, federatia franceza va primi, anual, suma de 38 de milioane de euro pentru a putea transmite partidele "albastrilor" sau principalele jocuri din cadrul Cupei Frantei. Marti, cei doi parteneri au batut palma recunoscand public ca negocierile au inceput in saptamana premergatoare superbei victorii de la 2 iulie din finala sustinuta impotriva Italiei", soarta contractului fiind hotarata inaintea disputarii finalei". In acea seara, aproape 21 de milioane de telespectatori francezi (77,5% din piata) au urmarit finala. La golul de aur marcat de Trezeguet rata audientei a urcat la 85,8%. Profitand de aceste date, TF 1 a dat marea lovitura, 30 de secunde de publicitate pe perioada transmisiei finalei costand nu mai putin de 150.000 de euro, ceea ce a condus la un total de 7,5 milioane de euro.

Noul contract incheiat intre TF1 si FFF vine in prelungirea celui existent, semnat in 1996 si stipuleaza ca respectivul canal de televiziune se obliga sa plateasca, pentru fiecare joc transmis, in functie de ora de disputare si de gradul de interes al partidei, o suma cuprinsa intre 1,4 si 2 milioane de euro. Intelegerea ramane valabila pentru zece dintre partidele micale pe care Franta le va disputa in America latina si Asia in vederea pregatirii Campionatului Mondial de fotbal din anul 2002 care se va desfasura in Japonia si Coreea de sud dar si pentru partidele eliminatorii pentru Euro 2004.

Pe langa banii proveniti din drepturile tv, FFF mai beneficiaza si de 53,275 de milioane de euro ca urmare a prelungirii in luna ianuarie a acestui an, pentru perioada 2003-2006, a contractului cu firma Adidas.

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania