Afaceri de la zero

Rezerva biletul de avion de la birou

26.05.2009, 15:29
"Totul a inceput de la un departament de ticketing de bilete de avion pe care il aveam anterior si care functiona ca suport pentru o alta afacere. Era un departament mic pe care doream sa-l dezvoltam", spune Daniel Truica, managing director si actionar al agentiei de turism online Vola.ro.
In aceasta afacere, Daniel Truica detine 33% din actiuni, majoritatea afacerii apartinand unei persoane juridice din Polonia, Fru.pl. "Grupul din Polonia a venit initial si a investit intr-o alta afacere care a inceput in 2004 in Romania. Am vrut sa dezvoltam departamentul de ticketing si ne-am orientat catre mediul online deoarece este genul de activitate care se preteaza foarte bine la acest tip de vanzari", spune el.
Discutiile au durat un an, din care testarea platformei a durat trei luni, iar pe 18 aprilie 2007 a fost lansat Vola.ro, prin intermediul caruia se pot face rezervari online de bilete de avion (cu confirmare imediata) fara a mai apela la un formular de cerere de rezervare. Ideea de business a fost preluata din strainatate unde deja acest gen de rezervari online este foarte popular.
Investitia initiala a fost in jur de 100.000 de euro. "Am avut nevoie de aceasta suma pentru achizitionarea de echipamente, de la tehnica de calcul la echipamente de call center, licentele pe care a trebuit sa le obtinem, una dintre cele mai importante fiind IATA (Asociatia Internationala a Transportatorilor Aerieni)", mentioneaza managing directorul Vola.
De asemenea, compania a investit sume importante pentru promovare. "Mare parte din bugetul de marketing a mers catre search marketing, e vorba de investitii in reclama pe Google, principalul nostru canal de promovare, unde am investit aproximativ 35.000 de dolari (22.500 de euro) in 2007. Anul trecut, Vola.ro a primit pentru investitii peste 4 mil. euro din partea fondului polonez Tar Heel Capital (THC), care vor fi directionati catre dezvoltarea de noi servicii. Biletele de avion reprezinta 90% din cifra de afaceri.
 
O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania