Afaceri de la zero

"Furaje" de lux pentru calutul cabrat

30.08.2000, 00:00 Autor: Aurelian Botezatu


Triumful lui Mika Hakkinen si al echipei McLaren-Mercedes in Marele Premiu al Belgiei, de la Spa, i-a pus pe jar pe principalii contracandidati la suprematia in Formula 1. Ferrari nu vrea sa admita ca ar putea pierde un al treilea titlu mondial consecutiv la piloti, chiar daca specialistii pretind ca numai o minune l-ar putea readuce pe Michael Schumacher in fruntea ierarhiei, pe care a dominat-o la inceputul sezonului.

Inaintea Grand Prix-ului de la Monza, Gianni Agnelli, eminenta cenusie a imperiului Fiat, a decis in disperare de cauza sa mareasca cu 10% bugetul scuderiei Ferrari, cifrat la 250 milioane de dolari, doar-doar va reusi sa schimbe macazul.

"Fa tot ce crezi ca este posibil, pentru ca nu ne mai putem permite o noua infrangere", i-a transmis Agnelli sefului de la Ferrari, Luca di Montezemolo. Potrivit agentiei germane de presa SID, plusul de 25 milioane de dolari ar trebui sa serveasca pentru stimularea personalului tehnic care se ocupa de "calutii cabrati" ai lui Schumacher si Rubens Baricchello.

In caz de victorie finala, scrie SID, acestia au promise cate-un Ferrari 360 Maranello, in valoare de 100.000 de dolari, precum si alte mici cadouri.

Eforturilor de resuscitare ale scuderiei Ferrari li s-a alaturat, intr-un mod deloc elegant, Bernie Ecclestone. Cunoscut drept un fan al lui Michael Schumacher, regele neincoronat al Formulei 1 a inteles sa-i refaca germanului imaginea, sifonata serios la Spa, lovind tocmai in castigatorul cursei.

Pentru Ecclestone, "Mika Hakkinen este o oaie, care nu face altceva decat ceea ce i se spune. Adica, genul de pilot pe placul lui Ron Dennis".

Daca bossul lui McLaren s-a aratat deranjat de afirmatiile lui Bernie ("un om cu pozitia si functia lui ar trebui sa fie neutru"), Hakkinen nici macar nu s-a deranjat sa-i raspunda. Chiar daca este mult mai tanar, finlandezul a avut parte de multe in viata si e pregatit pentru ce e mai rau.

L-a calit perioada petrecuta la circ, unde a lucrat la trapez, a trecut prin cercuri de foc si a facut jonglerii desi avea doar 14 ani, vremurile cand muncea ca vanzator de ziare sau chelner, totul pentru a-si finanta cariera de pilot.

Iar groaznicul accident de la Adelaide (1995), din care a scapat ca prin urechile acului, i-a dat acea liniste interioara care-l pune la adapost de orice atac. Indiferent de unde ar veni el.

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania