Afaceri de la zero
„Prind" vanzatorii cu ocaua mica

„Prind" vanzatorii cu ocaua mica

26.05.2009, 14:19
Cornel Neacsu, Adrian Barbu si Marian Trusca sunt fondatorii companiei Shoppers, care activeaza pe piata serviciilor de mystery shopping din anul 2004, cand functiona sub numele de Incognito. „In acest an am trecut printr-un proces de rebranding, pentru a reflecta mai bine specificul activitatii si aria serviciilor oferite, relansandu-ne sub marca Shoppers", a declarat Neacsu.
El avea 38 de ani si experienta in training de servicii si vanzari cand s-a asociat cu Marian Trusca, care a lucrat anterior in domeniul cercetarii cantitative de piata. „In 2005 am cooptat in firma un nou asociat, Adrian Barbu, care avea o experienta mai vasta in conducerea retelelor de retail".
Documentarea, achizitionarea de know-how de la o firma profesionista de profil din SUA, efectuarea unor teste si gasirea clientilor au fost principalele etape parcurse pentru demararea afacerii.
Investitia initiala a avut o valoare de aproximativ 15.000 de euro, bani folositi pentru achizitionarea echipamentului tehnic si a know-how-ului. Dupa patru ani de existenta, investitile totale au depasit 65.000 de euro.
Antreprenorul sustine ca in 2007 cifra de afaceri a fost de 120.000 de euro si preconizeaza pentru 2008 o crestere pana la 300.000 euro. „Nu estimam profit anul acesta, ne-am dezvoltat mult, am facut angajari, am facut investitii in infrastructura, ne-am mutat intr-un sediu nou".
Pretul unei vizite sub acoperire perceput clientilor variaza intre 20 si 200 de euro si depinde de complexitatea si numarul vizitelor comandate.
 „O receptivitate mai mare la serviciile noastre o au managerii cu o viziune moderna si foarte interesati sa aiba rezultate".
Primii clienti s-au gasit relativ usor, au fost cei care activau in segmentul de retail, in special cei din domeniul electronicelor si IT. „Abia mai tarziu am realizat ce greu va fi cu urmatorii clienti, cat de greu vor investi retailerii de aici in ridicarea nivelului serviciilor si cresterea productivitatii", a explicat el.
 

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania