Afaceri de la zero

Nebuniile gazetaresti ale unui huligan englez pe Internet

27.06.2000, 00:00 Autor: Alexandru Dida


Al Needham este unul dintre zecile de mii de huligani englezi cu craniul ras si nelipsitii ochelari de soare care se afla in libertate. Eliminarea Angliei din faza grupelor i-a declansat accesele de furie. Cu bata in mana se simte stapanul lumii. Limbajul sau viloent si plin de agramatisme loveste ca lama unui cutit. Cantitatile industriale de bere pe care le consuma i-au intunecat mintea stimulandu-i glanda care secreta venin.

Politistii din Amsterdam si Bruxelles se simt in siguranta stiind ca Needham nu-si deverseaza dejectiile pseudointelectuale pe strazile lor ci pe pe "autostrada" web-ului personal de pe Internet, in propriul sau ziar online, la adresa www.nishlord.com, dupa cum precizeaza cotidianul italian Gazzetta dello Sport. Abjectul freelancer si-a inceput opera o data cu debarcarea reprezentantilor Majestatii Sale pe continent si se va incheia abia dupa finala de la Rotterdam.

Incurajat de succesul obtinut in urma cu doi ani, pe timpul Cupei Mondiale din Franta, Needham, alia "Nish - supercunoscatorul" a gasit cativa sponsori care sa-l ajute. Dupa eliminarea Angliei de catre Romania, paradoxal, ziaristul electronic nu si-a varsat oful pe tricolori ci pe italieni, incurajandu-si cyberfanii sa-i insulte pe italieni, considerand, ca orice "lord" de ocazie aspectul ca "foarte corect din punct de vedere politic". Daca in privinta proliferarii in strada si pe stadioane a fenomenului "hooligans" politiile si guvernele europene s-au dovedit intransigente, asupra celui computerizat exista inca multa retinere.

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania