Afaceri de la zero

Munca la domiciliu si pentru romani

30.03.2000, 00:00 Autor: Iulian Ernst



(acest articol va aparea in editia de maine, 31 martie)





Tot mai multi europeni lucreaza "online", neavand astfel nevoie sa se deplaseze la birou in fiecare dimineata. Teleworking-ul, denumire generica data acestui mod de lucru, a devenit tot mai popular in Statele Unite, iar accentul recent pus de Uniunea Europeana pe tehnologiile informationale garanteaza dezvoltarea sa rapida si pe vechiul continent. In ceea ce priveste Romania, raportul anual al organizatiei European Teleworking Online (www.eto.org.uk) nu ofera informatii detaliate, insa estimeaza la 3% din forta de munca potentialul lucratorilor care nu vor trebui sa-si paraseasca locuinta in urmatorii ani. Piata Internetului romanesc este estimata a creste la 42 milioane dolari in 2001 de la 8 milioane in 1997. Pentru comparatie, 5-6% din forta de munca din Slovenia lucreaza prin intermediul Internetului. Evolutia noilor tehnologii este estimata de ETO a creste intr-un ritm exploziv in Europa Centrala si de Est in comparatie cu Uniunea Europeana, unde procesul a avut vreme sa se dezvolte. In orice caz, orice estimare in ceea ce priveste "noua economie" este hazardata, putand fi invalidata intr-un interval extrem de scurt de timp. Afilierea tarii noastre insa la organizatie este consemnata, precum si cooperarea unor institutii din domeniul tehnologiei romanesti. Www.eto.org.uk are si un partener roman, Asociatia romana pentru telelucru, momentan accesibila la adresa http://rotrade.virtualave.net/index.htm. Exista interes si din partea altor institutii romanesti in promovarea "telelucrului" cum a fost tradus ad-hoc termenul, aceste organizatii avand in marea lor majoritate cate un link in pagina organizatiei britanice. Institutul National pentru Cercetare Dezvoltare in Informatica este una dintre aceste organizatii, la adresa http://www.ici.ro/romania/telelucru fiind accesibile toate informatiile necesare celor interesati. Informatiile pot fi utile nu numai specialistilor IT, dar si intreprinderilor din domeniile traditionale care vor sa adopte o strategie mai flexibila si mai eficienta de lucru.





O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania