Afaceri de la zero

Lege pentru asigurari de sejur

30.06.2000, 00:00 Autor: Oana Marinescu


Asociatia Nationala a Agentiilor de Turism (ANAT) pregateste un proiect de lege prin care producatorii de servicii turistice, tur-operatorii si transportatorii sa-si asigure serviciile cu o anumita suma de bani, din care sa se poata achita clientilor o despagubire, daca nu este respectat contractul dintre ei si firma, a declarat ieri Cornel Gaina, presedintele forului.

Gaina a explicat ca aceasta prevedere este menita sa ii protejeze pe turisti si sa departajeze prestatorii de servicii seriosi de cei care practica preturi de dumping, dar nu asigura servicii la calitatea promisa. Garantiile ar urma sa fie direct proportionale cu cifra de afaceri a fiecarei firme si vor asigura repatrierea clientilor care nu-si mai pot achita serviciile in strainatate si rambursarile pentru ofertele care nu au corespuns calitativ ofertelor din cataloagele societatii, potrivit lui Gaina.

Conducerea ANAT doreste ca Asociatia sa-i controleze pe prestatorii de servicii, pentru a avea certitudinea calitatii lor, a adaugat el. Gaina a declarat ca in acest an agentiile de turism pot spera cel mult sa-si mentina cifra de afaceri la nivelul anului trecut, si nu sa creasca, deoarece doar 10% dintre romani isi permite sa apeleze la serviciile lor, iar turistii straini nu sunt atrasi cu preturi reduse, din cauza fiscalitatii prea ridicate.

Pe de alta parte, ANAT va deschide in acest an scoli pentru ticketing avizate de IATA (organizatia internationala de ticketing) in Constanta, Iasi, Oradea, Bucuresti, Timisoara si Cluj, a anuntat Gaina. In Bucuresti, o scoala de acest gen functioneaza inca din 1996, Romania fiind singura tara din fostul bloc comunist care poate asigura pregatire in acest domeniu avizata de IATA. ANAT numara 800 de membri plini precum si o serie de membri asociati.

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania