Afaceri de la zero

Kids' Planet: Am facut spatii pentru copii, dar acum trebuie sa ne extindem pentru adulti

17.05.2004, 00:00 Autor: Georgiana Stavarache

Obiectul de activitate al afacerii: locuri de joaca pentru copii. Targetul: copiii intre 2 si zece ani. Servicii: "lasarea" copiilor la joaca, organizarea de petreceri pentru copii, bar pentru parinti. Pare o idee buna de afacere?
La numai cateva luni de la inaugurarea locului de joaca Kids' Planet din Bucuresti, acesta s-a dovedit insuficient pentru cererea care exista.
"Cererea a fost peste asteptarile noastre. Deja avem rezervate petreceri pentru zile de nastere pana in prima jumatate a lunii iunie, si ne-am dat seama ca spatiul dedicat parintilor este prea mic, pentru ca un copil vine insotit de multe ori de ambii parinti sau uneori de unul dintre parinti care vine impreuna cu un prieten sau cu mai multi. Trebuia sa facem un spatiu mai mare pentru parinti", spune George Gounaris, presedintele firmei Planeta B612, care opereaza "locul de joaca pentru copii", Kids' Planet.
Primul "loc de joaca" Kids' Planet a fost inaugurat la sfarsitul anului trecut sI deja proprietarii pregatesc inaugurarea unui nou "loc", de doua ori mai mare, extinderea in orasele de provincie prin sistem de franciza sI chiar extinderea regionala.
"Blocurile din Bucuresti nu au spatii de joaca special amenajate pentru copii sI cele care exista nu sunt foarte sigure. Iernile sunt lungi sI friguroase, iar verile foarte calde sI copiii nu au unde sa se joace", explica Gounaris motivatia care a stat la baza acestei afaceri.
In ce consta ea? Un spatiu locativ de 350 de metri patratI, din care la parter este amenajat un bar pentru parintI fumatori, iar la etaj, spatiile de joaca unde sunt amplasate saltele gonflabile pentru copii, fabricate special de companii italiene sI germane, sI un spatiu pentru parintii fumatori.
"Investitia initiala a fost de 800.000 de euro, dar asta pentru ca am cumparat spatiul. Daca am fi inchiriat, ar fi fost in jur de 400.000 de euro. Am demarat totul in iunie anul trecut cand am cumparat spatiul, dupa care timp de cateva luni ne-am ocupat cu amenajarea sI cu obtinerea tuturor licentelor, iar in decembrie a fost inaugurarea", spune Gounaris.



Localul are in jur de zece angajati
"Dupa primele patru luni, afacerea deja a inceput sa genereze profit. Pentru primul an sunt asteptate incasari de circa 250.000 de euro", afirma Gounaris.
De unde vin banii? "Targetul" sunt persoanele cu venituri medii sI peste medie, iar pretul este de 160.000 (4 euro) de lei pe zi, pentru un copil.
In cazul organizarii de petreceri, pretul este de 280.000 de lei pe invitat, pentru zilele din cursul saptamanii, sI 360.000 de lei pe invitat pentru zilele din week-end, in acest tarif fiind inclus sI meniul.
"Nu numai banii misca afacerea, ci grija parintlor pentru copiii lor", spune Gounaris.
Concurenta nu prea exista, deocamdata. "Principalii concurentI pe care ii avem in Bucuresti sunt McDonald's sI Mobexpert, care are de asemenea spatii de joaca pentru copii, dar cu siguranta vor aparea mult mai mutli".
Grec de origine, Gounaris are o lunga experienta in afacerile din Romania, fiind fondatorul fabricii de crema de ciocolata Finetti de la Popesti-Leordeni.
"Dupa '90 Finetti din Grecia a inceput exporturile in Romania, iar ulterior, in '96, am fondat fabrica din Romania, care acum are in jur de 240 de angajatI", explica el. El a renuntat la o parte din actiunile de la Finetti, pe care le-a vandut companiei Chipita, sI a incept afacerea cu locuri de joaca pentru copii.
Fiind implicat in afacerea Finetti, el a ajuns sa cunoasca bine particularitatile pietei din Romania.
"In Romania bunuri se se gasesc acum din abundenta sI oferta este variata. Serviciile in schimb nu sunt foarte variate sI de aceea oportunitatile sunt mult mai mari in scest sector", considera el. El este unul dintre cei patru asociatI in aceasta afacere. Alaturi de el mai sunt doua persoane din Grecia sI o persona din Romania care este directoarea unei gradinite sI care a adus o parte importanta din "know-how-ul" afacerii.
Din cauza ca spatiul s-a dovedit insuficient, cei patru asociatI au decis sa cumpere tot in Bucuresti sI tot in aceeasI zona, un spatiu locativ cu o suprafata dubla, de 700 de metri patatI, in care sa deschida un nou loc de joaca.
"Noul loc va fi inaugurat in luna septembrie a acestui an sI va avea mai multe spatii astfel incat sa putem organiza simultan mai multe petreceri. Va avea sI un spatiu mult mai mare destinat parintilor", spune Gounaris. Investitia in achizitia sediului va costa 1 milion de euro.
Noul local va permite sI amenjarea unui mic magazin cu produse pentru copii.
"In acest loc vin in jur de 2.000-3.000 de copii pe luna sI ne-am gandit ca in interior sa facem un mic magazin in care sa vindem produse pentru copii cum ar fi haine, dulciuri sau jucarii cu sigla Kids' Planet", explica Gounaris. In plus, firma sa a incheiat parteneriate cu companii mari cum ar fi Nestle sau Coca-Cola pentru promovarea produselor sau cu o clinica dentara pentru acordarea de consultatii gratuite clientilor fideli.
Afacerea este in curs de extindere sI in provincie. "Localul din Bucuresti este un proiect pilot. Vrem sa dezvoltam un sistem de franciza sI ne extindem in toate orasele cu peste 150.000 de locuitori din tara. Deja avem contacte in acest sens cu persoane din Cluj, Constanta si Pitesti. Francizatul trebuie sa vina in primul rand cu locatia sI noi vom aduce echipamentele de joaca, mobilierul pe care le vom achizitiona in leasing de la partenerii nostri din Italia sI Germania", mai spune el.
Proiectele pe termen lung vizeaza o extindere regionala. "Deja avem un proiect sa deschidem un local similar la Sofia, in Bulgaria, dupa care ne-am propus sa ne extindem treptat in toata regiunea Balcanilor", incheie el.
georgiana.stavarache@zf.ro

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania