Afaceri de la zero

Construct Expo, testul unei piete care sta sa explodeze

05.05.2004, 00:00 Autor: Adrian Mirsanu


Targul specializat de constructii Construct Expo, iimpreuna cu Romtherm (pentru instalatii termice si sanitare) si Expo Security (sisteme si echipamente de securitate) a crescut de la an la an odata cu piata constructiilor. Si cum aproape o tara intreaga este de (re)construit, acesta a devenit, normal, cel mai mare targ din Romania. Si nu numai.



Targul a ajuns la 53.000 de vizitatori la ultima editie, de anul trecut, fiind deja cotat ca unul dintre cele mai mari targuri de acest fel din Europa Centrala si de Est. Anul acesta, cele trei expozitii se vor desfasura in perioada 5- 9 mai in complexul expozitional Romexpo.



Afacerea patronata de Romexpo SA este de asteptat sa aduca in acest an cel putin 1.000 de firme, cat au fost anul trecut. In 2003, la a zecea editie a Construct Expo au fost inchiriati peste 60.000 metri patrati.



Construct Expo a crescut exponential de la prima editie in 1994, cand suprafata ocupata de expozanti era de numai 3.300 metri patrati, de douazeci de ori mai mica decat in 2003.



Interesul a crescut in fiecare an fata de produsele prezentate, solutii noi, intalniri cu specialisti, in conditiile in care piata constructiilor a avut in deceniul trecut o evolutie fluctuanta.



Daca se ia in calcul o chirie medie de 90 - 100 dolari pe metru patrat in 2003, numai din chirii afacerea Construct Expo inseamna incasari de 5 - 6 milioane dolari, fara sa includem vanzarile de bilete. La aceasta se mai adauga alte cateva milioane de dolari cheltuite pe cazarea la hotelurile din capitala de catre expozantii din tara.



Avand in vedere evolutia ascendenta de la infiintarea Construct Expo, exista premise pentru acest an de a avea cel putin la fel de multi vizitatori ca si anul trecut.



Unii specialisti afirma inca de pe acum ca miza este si mai mare in acest an pentru contacte si contracte in industrie, odata cu startul anuntat pentru acest an a unor proiecte de infrastructura.



Dar de ce vine lumea la Expo Construct?



Reprezentantii unei companii de gips carton spune ca prezenta la targul nu este numai o prezenta de imagine, cat si o buna oportunitate de a promova propriile produse si a vedea ce este nou pe piata.



Cu toate ca targul nu este un club al celor reprezentativi, firmele sonore din intreaga industrie de profil nu ezita sa vina la cea mai mare intalnire a oamenilor din bransa.



Dar, exista si exceptii de la regula. Grupul german HeidelbergCement a fost pentru prima oara prezent cu stand propriu abia anul trecut, la editia a zecea.



Romania, cu o piata de peste 22 milioane locuitori, nu poate fi neglijata de nici o companie importanta de pe piata europeana, dupa cum arata si ultimele intrari pe piata.



Interesul pentru piata romaneasca exista si se manifesta inclusiv la expozitiile specializate. In 2002, unul din opt vizitatori la targul de constructii a fost strain.

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania